[Fanda] MIDI kabel ke klávesám

Tomas Valusek tvalusek na seznam.cz
Pátek Listopad 20 20:19:05 CET 2009

Ahoj Mirku,

určitě nedoporučuju DIN nahrávačku. MIDI okruh v sobě obsahuje optický
člen na jedné straně, takže země obou nástrojů nejsou MIDI kabelem
propojeny. Navíc se pro přenos MIDI signálu používají výhradně kolíky 4
a 5, stínění je na kolíku 2 a je zapojeno jen na jednom konci.
Počítačový MIDI kabel obsahuje na straně gameportu optický člen, jenž
odděluje zem MIDI nástroje od země počítače. MIDI navrhovali profíci a
chtěli zabránit tomu, aby MIDI propojení generovalo jakýkoli rušivý
signál do akustické cesty.

Víc informací najdeš v knize MIDI - komunikace v hudbě od Daniela Forró,
která je sice starší, ale technicky přesná.

TomVal