[Fanda] O HP a Adobe

Jan Danko honzadanko na volny.cz
Úterý Listopad 17 11:20:57 CET 2009

Jak tak koukám tak je skoro lepší vzít noťase bez os a os zvlášť a
nainstalovat je do něj. Vyjde to sice dráž, ale je jistota, že vše poběží
jak má.  Ještě je jedna sranda s windowsy když máte počítač s ms os a tenvám
odejde tak tysamí windowsy nemůžete instalovat do jinýho jelikož platí pouze
jen pro ten daný počítač. Jentak mimochodem nevíte jak je to s tímto
marastem u notebooků od Asusu?

Díky Honza

S přátelským pozdravem
Jan Danko
E-mail: danko na braillnet.cz

-----Původní zpráva-----
Od: fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz
[mailto:fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz] za uživatele gp1
Odesláno: 17. listopadu 2009 9:59
Komu: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
Předmět: Re: [Fanda] O HP a Adobe

Ahoj!
Každý dodávatel počítačov si modifikuje inštaláciu Windows integrovaním
driverov a dalších utilitiek, ktoré považuje za potrebné. Microsoft sa
dištancuje od takýchto úprav a stačí mu, že spolu s počítačom predá
licenciu. Na takéto inštalácie však Microsoft neposkytuje žiadny poradenský,
či iný servis, ale umožnuje len stiahnutie servicepackov a fixpackov.
Dodávatel notebookov zase nezodpovedá za operačný systém od iného výrobcu.
Takže zákazník nemá prakticky žiadnu systémovú podporu!
Na notebooku Toshiba Satelite 30 mám oficiálny Windows XP PRO CZ.
Ako software boli dodané CD s image inštalačky systému a CD s drivermi.
Inštalácia bola modifikovaná výrobcom pre tento notebook. Všetko by
fungovalo, ale ked som chcel pripojiť externé USB zvukové zariadenie - A/D
prevoddník, systém vyhlásil, že nemá ovládač. Nepomohla ani možnosť stiahnuť
si tento ovládač s internetu so stránky Microsoftu. V servise Toshiby mi
doporučili nainštalovať Visty, v inom servise zase preinštalovať systém.
Nemal som však dôvod likvidovať celý nainštalovaný a nakonfigurovaný
počítač, kttorý inak pracuje . Od Microsoftu došla odpoved, že za
modifikované inštalačky nezodpovredajú a neposkytujú žiadny poradenský
servis. Nakolko USB prevoddník chodil na každom Windowse, okrem notebooku,
urobil som analýzu ovládačov. V notebooku boli všetky potrebné súbory.
Problém som odhalil až nájdením príslušnéhoo INF súboru, ktorý bol, neviem
prečo, premenovaný s príponou BAK. Stačilo teda fvysledovať na ktoré dalšie
súbory sa odkazuje , samozrejme v originál anglických Windowsoch, a potom
náisť potrebné súbory. Bola to fuška, ale s pomocou vidiaceho kamaráta sme
všetko našli, premenovali.
Teraz to už funguje. Napísali sme dopis do Toshiby. Nová inštalácia pre
dalšie vyšie modely, je už v poriadku.
Stále však zostáva dilema, kde zobrať originál inštalačné CD, ked sme už raz
zakúpili licenciu spolu s počítačom.
Podla vyhjadrenia s Microsoftu si musí zákazník znova zakúpiť plnú licenciu
len formou škatulového - plného balenia operačného systému. Prečo však mám
platiť za produkt dva krát som odpoved s Microsoftu nedostal.
Tolko moje skúsenosti s inštaláciou systému...
Peter