[Fanda] O HP a Adobe

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Úterý Listopad 17 00:12:24 CET 2009

Zdravím, tak mne inspirovalo to, co jsem zde nakousl ohledně Adobe a
HP. Dovolil bych si to ještě trošku rozebrat. Vezmu to od začátku.
Počítač mám stolní, HP/Compaq DC 7000. K němu mám OEM Windows XP. Ty
OEM XP jsou od HP upraveny, odladěny tak, aby vše fungovalo na 100%.
Samozřejmě, že mám licenční klíč, bez toho by mně to ani neprodali,
respektive firma Spektra, která mně k tomu dodala zdarma zálohu, tak
zvané Servisní DVD. A vše běží dobře. Jednoho dne jsem si zakoupil
Adobe Audition 3 a nainstaloval jsem ho. Vše běželo v pořádku, nová
verze Audition výborně pracuje s oběma jádry, což velmi zrychlilo
práci s efektováním a dalšími operacemi se zvukem. Jenže po zapnutí
počítače druhý den Audition jaksi odmítal pracovat s různými filtry,
program se zastavil a spadl. Pomohla jen odinstalace s odhlášením
licence a opětovná instalace s aktivací licence. Oprava nepomohla, jen
právě tento postup. Když jsem toto musel dělat již po deváté, zavolal
jsem si na technickou podporu Adobe a chtěl jsem vysvětlení. Bylo mně
řečeno, že na strojích, kde je instalovaný systém XP, nebo Vista, toto
dělají všechny nové aplikace od Adobe a že je tedy nutné na stroj
nainstalovat systém z jiného CD, ne z toho, co dodali HP a použít
klíč, který mám jako licenční. A tak jsem se ptal, kde mám tedy tu
jinou instalaci Windows shánět, zda to není nezákonné, když jsem k
této mašině dostal legální kopii systému a proč to mám takto obcházet.
Na to jsem odpověď nedostal, prý je chyba v distribucích systému od
HP, jsou tam prý věci, které zabraňují správné činnosti softwarům od
Adobe. Když jsem to pak volal panu Ing. Rezlerovi ze Spektry, byl
přímo zděšen, k čemu mne na zákaznické lince Adobe naváděli. Dodnes se
to nevyřešilo. Co si myslíte o tomto případu vy? Mirek