[Fanda] formulářový režim, či propouštění?

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Pondělí Listopad 16 20:27:12 CET 2009

Dobrý večer,

Dňa 16.11.2009 19:55, Adam Mikulášek  napísal:
> tak s tím Skype máš pravdu, zmátlo mě, že v titulku se mi objevovalo
> Skype (5) - přezdívka, ale v Aboutu mi to píše verzi 4.1.0.179.
Skype 4.X takýmto spôsobom zobrazuje počet neprečítaných udalostí.
> Nicméně
> se mi skype nedávno aktualizoval, asi tedy jen v rámci verze 4.1.xxx,
> ale faktem je, že před aktualizací NVDA nemluvila nic a teď z ničeho nic
> mluví.
Skype pri spustení kontroluje na prítomnosť spusteného odčítača. Je
možné, že si po spustení NVDA vypol pred tým spustený odčítač, čo mohlo
zmazať tzv. screen reader flag. Alebo je tiež možné, že si práve spustil
počítač z úsporného režimu alebo použil rýchle prepínanie používateľov.
Práve počas víkendu sa podarilo v NVDA opraviť chybu, keď pri zobrazení
prihlasovacej obrazovky Windows NVDA zmazal screen reader flag.
> Ale teď zase pro změnu Skype každou chvíli padá, nevím, jestli ho
> zhazuje NVDA, nebo je to chyba samotného Skype.
Ja mám stále Skype 4.1.0.141. Vyskúšam tiež aktualizovať.
> Nicméně můj názor je, že je jen otázkou času, kdy NVDA předběhne JAWS.
> JAWS těží z velmi dobré výchozí pozice, ale připadá mi, že už nějakou
> dobu usnul na vavřínech a asi tak od verze 6 dál už tam mnoho nového
> nepřibylo, už se jen udržuje krok s vývojem nových Windows.
Tak Jaws má spústu nových vlastností napr. nový rýchly spôsob
vyhľadávania na webe v Jaws 11. Tiež sú tam nejaké nové vlastnosti v
podpore pre MS Word. To je oblasť, v ktorej NVDA stále pomerne značne
zaostáva.
> Naproti tomu
> NVda 2009 od předchozí verze pokročila opravdu drasticky. Třeba s tou
> podporou 64-bitových systémů mě hodně překvapili, myslel jsem si, že
> dokud nebude 64-bitový Espeak, tak nebude ani 64-bitová NVDA. A nakonec
> se to podařilo, udělal se 64-bitový modul nvdahelper a základní NVDA
> může vesele běžet dál 32-bitově.
Noo, ľudovo povedané, je to taký ofajč. NVDA helper je 64 bitový preto,
aby bolo možné odchytávať systémové funkcie v 64 bitových procesoch.
Súčasťou 64 bitového NVDA helperu je aj aplikácia nvdaRemote.exe, s
ktorou komunikuje 32 bitové jadro.
> A kdyby se někdy časem podařilo zavést
> podporu pro skripty jako je to u JAWSU, tak se Freedom Scientific může
> jít zahrabat. Úplně by stačilo, kdyby se ty skripty psali také v
> Pythonu, ale tak, aby se nemusela kompilovat celá NVDA, ale jen
> příslušný skript, což si myslím, že by mohlo pomocí nějaké Pythonovské
> knihovny jít.
Toto momentálne existuje v aktuálnych snapshotoch.
Po skompilovaní NVDA je možné do konfiguračného adresára do príslušných
priečinkov kopírovať konkrétne aplikačné moduly, ovládače hlasových
výstupov či braillovských riadkov. Takto napr. funguje inštalácia
hlasového výstupu festival, o ktorom sme písali minulý týždeň.
> Pokud funguje u NVDA 2009 klávesová zkratka ctrl+NVDA+z i pokud není
> nainstalovaný Python, tak by bylo vyhráno.
Funguje. Veľmi sa mi to páči, pretože takto prakticky na hociktorom
počítači môžem sa pokúsiť pohrať s neprístupnou aplikáciou, ktorú mi
kamarát ukáže, aby som sa z toho pokúsil vyťažiť maximum.
Žiaľ väčšinou som pomerne málo vynaliezavý.

PV