[Fanda] Zaujimavy clanocek, OCR v mobilu- QR ctecky

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Neděle Listopad 15 08:38:00 CET 2009

  Dobrý den,

 nápisy, nadpisy zvládne dnes už i mobil. S OCR vpřímo v mobilu to bude
doufám už brzo pro
nás docela praktické.
ABBYY Mobile OCR SDK je určena pro mobilní platformy Windows Mobile, Symbian
a Linux. Kvalitní OCR je dalším užitečným software, který posouvá možnosti
mobilních zařízení mnohem výše. Příjemným překvapením je podpora češtiny,
takže i naši uživatelé budou moci převádět "vyfocený" text do normální
textové podoby a nechat si jej přečíst.
Produkt ABBYY Mobile OCR SDK není a ani nebude přístupný pro koncového
uživatele, ale pouze pro výrobce zařízení, kteří díky němu budou moci
implementovat
rozšiřující OCR aplikace do svých modelů. Lze předpokládat, že to nějakou
dobu bude trvat, než se tato vymoženost dostane k uživatelům, ale trpělivost
se určitě vyplatí. K dispozici je podpora pro 64 jazyků a čeština je dokonce
v hlavní skupině, která má nejširší slovníky.
Mimo jiné se tam dovíte, že aplikace by na zařízení měla zabrat 2,5-3 MB +
0,5-1 MB pro každý jazyk, a to jak v ROM, tak v RAM paměti. To je celkem
snesitelná
cena za to, že uživatel si bude moci vizitky nebo různé letáky ihned
převádět do textu ve svém jazyce. Uvidíme, jak to nakonec dopadne v praxi. K
dispozici je dokonce i možnost stažení zkušební verze, ale vyžaduje poměrně
rozsáhlou
registraci.
http://www.abbyy.com/sdk/?param=56223
Zatím mi ale přijdou použitelnější čtečky qR kódů. XL velikosti by měl číst
i fix focus fotomobil a databázena netu nabízí dostatek informací. Máte už
někdo praktické zkušenosti s ozvučitelností pro nás a která QR čtečka s
pokud možno i
vlastní offline databází, je pro nás nejvhodnější?
   Pepa

From: "Lubos Pintes
Hmm a vážne by sa slepec nemohol naučiť odfotiť stranu?