[Fanda] Linux, první dojmy - a co dál? - bylo Re: přístupne_ubuntu

Petr Bláha hammet.pb na seznam.cz
Pátek Listopad 13 11:18:57 CET 2009

Zdravím na konferenci, já už jsem se do linuxu taky trošičku pustil, mam
klasické ubuntu s nainstalovanou orcou - mimochodem v čem je blind
ubuntu lepší?
Používám to na netbooku Asus EEE s Atomem 1,6 Ghz a musím říct že linux
ani zdaleka neběhá tak svižně jako xp, např, když se chci dostat na svůj
datový disk d:, v linuxu to trvá něco kolem 5 vteřin, rovněž pohyb po
položkách, ať už v menu nebo třeba na disku, není nejrychlejší, v xp je
odezva výrazně lepší. Kolega z práce který už XXXX let nepoužívá nic
jiného než linux, si myslí že to je rozhraním gnome jako takovým, on
používá GDE, to však není ozvučené.
I start aplikací je v xp rychlejší než v linuxu, celkově tedy hodnotím
Ubuntu jako značně pomalejší než xp, aspoň na tomto stroji.
Jinak ale s orcou se mi pracuje poměrně dobře, v nové verzi ubuntu 9.10
Carmic Koala už ani nepadá, což se dříve stávalo poměrně často.
byl by někdo zkušenější ochoten se mnou po icq linux prokonzultovat? Jde
mi hlavně o používání nevidomým uživatelem, celkově ovládání orci,
klávesových zkratek, nějaké ty užitečné tipy, triky, příkazy,  atd.
Používání linuxu se vůbec nebráním, nicméně zatím tento systém beru spíš
jako sekundární, nebo ještě lépe na hraní a experimentování, než na
nějakou plnohodnotnou seriózní práci. Spousta činností zatím v linuxu
opravdu dělat neivdomý nemůže, alespoň pokud vím. Mám na mysli zejména
skenování, a nevím jak se řeší např. stříhání zvuku, jestli v linuxu
existuje nějaká pro nás přístupná alternativa k cooleditu nebo
soundforgy, ať už na editaci zvuku, nebo jeho nahrávání, stejně tak
netuším jak je to s podporou televizních karet a jejich ovládání.
Integrovanou wifikartu v EEEčku jsem ovšem dokázal rozjet, nicméně usb
3G modem Option Icon 401 se ani neozhásil jako neznámé zařízení, čili
tam je to asi beznadějné.
Takže kdyby se našel nějaký zkušený linuxák který by měl čas a chuť
všechno tohle probrat, poradit, pomoct, opravdu bych měl velký zájem.
ICQ je 166522051 skype je hammet.pb a telefon 732 264 282