[Fanda] Univerzálni mluvici zarizeni

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Čtvrtek Listopad 12 19:21:12 CET 2009

  Zdravím fandy mluvící elektroniky, ,

  Při hledání mluvícího voltmetru jsem narazil na prototyp modulového
systému. Jde o univerzální mluvící zařízení, kde jsou lidským hlasem nahrané
samohlásky, souhlásky i nejpoužívanější slova, která se skládají do
potřebných srozumitelných hlášení v češtině. K modulu lze připojit již
zmíněný jednoduchý voltmetr do 25 voltů, který umožňuje i měření proudu,
odporu a testování různých baterií. Dále je možné připojit modul pro
rozpoznávání barev, světla, měření počtu, například kapek, teploměr, hodiny,
měřič hloubky hladiny a další, které by se dali vyrobit podle potřeby.
Výhodou modulového systému je jednoduché ovládání a celkem nízká cena
součástek. Napadlo mne, že by se takové zařízení možná hodilo více lidem a
proto jsem zkusil najít výrobce a zjistit kolik by taková výroba stála.
Zaujalo to dva a ti odhadli cenu základního mluvícího modulu podle počtu
vyrobených kusů od dvou do tří tisíc kč. Přídavné moduly by si zájemce
objednal podle své potřeby. Ceny přídavných modulů při větším počtu zájemců
by měli být od 300,- kč za teploměr, hloubkoměr až po 800,- kč za
rozpoznávač barev, jen voltmetr je cenově srovnatelný s továrním multimetrem
od 1 tisíce  do 2500,- kč plus komunikační modul k sériově vyráběnému
multimetru 400,- kč. Pomocí komunikačních modulů s nahraným obslužným
programem by bylo možné připojit nejen multimetr, ale i měřič krevního
tlaku, barometr, pokud jsou vybaveny sériovým portem RS232. Pro možné
zahájení výroby potřebuje výrobce zjistit závazný zájem ze strany zrakově
postižených. Rozsah předpokládané ceny byl stanoven na počet vyrobených kusů
v rozmezí od dvaceti až po minimálně 100 kusů.
Podrobně na stránkách autora:
http://homen.vsb.cz/~jah01/UMZ.HTM
Hlasové ukázky a možnost stažení podrobných popisů složitjších modulů
najdete  na:
www.knivic.unas.cz/umz.php
Objednávat můžete na adrese:
vesely na mcontrollers.com
u firmy:
http://mcontrollers.com/
Pokud bude dost zájemců, je prý schopen zahájit výrobu začátkem roku 2010.
    Pepa