[Fanda] NVDA - tecka

Vítek tapin na wo.cz
Pondělí Listopad 9 18:24:49 CET 2009

Zdravím,

řeším poněkud podivný problém. Na notebooku mám nainstalovaný odečítač NVDA a hlas od Wintalker Voice. Po každé, když stisknu jakékoli písmeno či číslo, je za ním ohlášena tečka, i když tam žádná tečka není. Na ploše zvolím písmeno "t" jako Total Commander a je ohlášeno "té tečka" po čemž následuje "total commander". Vyplňuji do kolonky číslo a rovněž je za každým ohlášena tečka, třebaže tam žádná tečka není. V poznámkáči, či Wordpadu či MS Wordu, kdekoli je za každým napsaným znakem ohlášena tečka, ačkoli zde taktéž žádná tečka není.

Na stolním počítači mám tutéž konfiguraci, tedy NVDA Snapshot 3054 (dělalo to i na Snapshotu 20 čísel níže), Wintalker Voice 1,6, na obou rozhraní SAPI5, na obou hlas Mirek a na obou tytéž slovníky v c:\program files\rosasoft\wintalker voice\. V nabídce NVDA/možnosti/nastavení hlasu je "číst interpunkci" odškrtnuté.

Jako poslední řešení jsem vymazal a kompletně znovunastavil konfigurační soubor NVDA c:\user\jméno uživatele\appdata\roaming\nvda.ini, ovšem žádná změna, je to pořád to samé a otravná tečka je hlášena po každém stisku klávesy.

Přestože mám na velkém i malém PC identickou konfiguraci, na notebooku mě to neustále ohlašuje tečku, zatímco na velkém nikoli. Je to velmi otravné, poradíte někdo prosím, jak se tohoto zbavit?
předem mnohokrát děkuji
s pozdravem
Vítek
url: http://tapin.uvadi.cz/