[Fanda] Ďalsie dojmy z Win 7

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Neděle Listopad 8 01:48:58 CET 2009

  V minulom maili som písal o ponuke štart, ktorá hneď po otvorení ma na začiatku editačné políčko pre zápis názvu programu, ktorý chceme hľadať. Po zapísaní reťazca napr ovl word pozn a podobne budú automaticky umiestnené pod kurzor želané programy. S nadšením som však zistil, že táto funkcia sa nevzťahuje iba na názvy programov. ak totiž stlačíte klávesu win a do editačného políčka napíšete napríklad slovíčko zvuk, objaví sa pod kurzorom zoznam všetkých možných dialogov a nastavovačov, ktoré sú kde v systéme skryté. Takže napríklad po napísaní slovíčka zvuk sa hneď objavia položky ako
zvuk
vyhladať a opraviť problémy s prehrávaním zvuku
vyhladať a opraviť problémy s nahrávaním zvuku
nahradiť zvuky vizuálnymi typmi
použiť zvukový popis u videa
zmeniť nastavenia zvukovej karty
zmeniť systémové zvuky
spravovať zvukové zariadenia
individuálne nastavenia
zobraziť zariadenia
správca zariadení

a potom nasleduje zoznam zvukových nahrávok zo systémového priečinka hudba

  Máte teda pod sebou všetko čo sa týka zvuku a to či už jeho prehrávania nahrávania systému a podobne. stačí si vybrať, dať enter a skúmať zobrazené okno.

  Rovnakým spôsobom si nájdeme hocičo čo sa týka napr internetu od programov a doplnkov až po nastavenia.

  Dnešný večer som venoval zvuku, preto môj ďalší referát sa bude týkať práve tohto.
  Na systémovej lište som už včera uvidel ikonku reproduktory 22. netušil som ale čo to znamená až kým som si dnes nevšimol na lište ikonku reproduktory: 34. Napokon som zistil, že ako náhle pohnem na notebooku kolieskom pre ovládanie hlasitosti, zobrazí sa na lište aktuálna hlasitosť reproduktorov. Po pripojení externej karty sa okamžite ikona zmenila na reproduktory usb: 66.

  Nasledovala inštalácia ovládača, nakoľko moja externá usb karta bez inštalácie dokáže ovládať iba základné vlastnosti ako je prehrávanie. Nič viac sa bez driwera robiť nedá. Spustil som teda inštalátor ovládača a hneď sa objavilo okno, že tento software nie je platnou aplikáciou pre systém windows 7 a že si mám zohnať aktuálny platný ovládač. Toto bola správa inštalátora, ktorý mi takto oznámil, že nemieni v systéme robiť nič.
  Zarmútilo ma to, pretože predpokladám, že ovládače k staršej karte na nete ešte nebudú. vtom som ale zbadal nové okno, ktoré mi zobrazil systém Windows 7. Išlo o nasledovnú hlášku:

Nepodarilo sa Vám nainštalovať korektne tento software?

a boli tam dve tlačidlá:
Nie, software je korektne nainštalovaný
Spustiť inštaláciu znova s vhodnými nastaveniami

  Zvolil som druhú možnosť a inštalácia sa rozbehla znova, prebehla ako mala a na konci inštalátor vypísal, že ovládače boli nainštalované.

  Hneď som sa vrhol do skúmania spôsobu nastavovania zvuku. To, že systém umožňuje nastaviť zvuk pre každý program zvlášť je už známe, nakoľko to bolo tak aj vo viste. čo ma ale prekvapilo bolo, že keď som naišntaloval svoj staručký Cool edit pro verzie 1.2 z roku tuším 1994 či tak nejak a automaticky si zobrazil výber zvukovej karty, kde som vždy mával na výber iba z dvoch možností a to internú a externú zvukovú kartu, teraz sa v programe zobrazili tri položky a to line in, mikrofon a wawe mapper. Prínosom pre mňa je teda to, že hoci mám starý nahrávací program, môžem priamo v ňom vyberať z akého zdroja chcem nahrávať a nemusím toto prepínať v systéme.

  Moje experimenty ukázali, že ovládač karty je plne funkčný. Dokázal som signál z line in pustiť do výstupného reproduktoru, dokonca zmiešať všetky vstupy jednej karty do jedného výstupu, čo sa doteraz v staršom systéme nedalo, lebo moja karta podporovala jedine line in alebo mikrofón ako vstupný zdroj.

  zažil som teda so systémom Windows 7 ďalšie pekné chvíle a zatial s ním nemám vážnejšie problémy.

   S pozdravom

    Š K