[Fanda] pád XP

Martin Beran jazzeman na seznam.cz
Sobota Listopad 7 15:54:02 CET 2009

Ahoj,
já nedávno poprvé spouštěl Konzoli pro zotavení z CD s pomocí vidomé
osoby, není to těžké, pokusím se to popsat.
Vložíme CD s Windows do mechaniky a restartujeme počítač. Samozřejmě je
třeba mít v BIOSu nastaveno, aby jako první bootovací médium bylo
vybráno CD.
Doporučuji během rozjíždění CD mačkat nějakou klávesu, třeba šipku
nahoru, myslím, že se zmínka o spuštění systému z disku CD libovolnou
klávesou objeví na monitoru.
Začnou se načítat soubory, musíme chvíli počkat, nejlépe asi do doby,
než se CD přestane točit, tak zjistíme, že se čeká na nějakou akci.
Dáme písmeno r, po jehož stisku se spustí ona konzole, objeví se dotaz,
ke které instalaci se chceme přihlásit.
Já zvolil 1, psáno na běžné české klávesnici; pak je myslím třeba
klepnout ENTER.
Objeví se výzva k zadání hesla pro uživatele Administrator, stačí dát
ENTER a naskočí příkazový řádek Windows, do něhož se dají psát příkazy,
tedy třeba zrovna chkdsk.
Po ukončení práce napíšeme exit, čímž se konzole ukončí a PC se restartuje.

Pokud jsem něco napsal špatně, nechť mě někdo opraví, píši to po paměti,
takže je to bez záruky.
Poprvé rozhodně doporučuji zkoušet s někým vidomým.
Také podotýkám, že výše popisované platí pro Win XP Home, Visty neznám,
může to být jinak.
Martin.