[Fanda] prosba ohledn? ?esk? lokalizace NVDA

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Úterý Listopad 3 20:57:11 CET 2009

Dobrý večer,

Dňa 3.11.2009 19:29, GARAI Csaba  napísal:
> Môj názor je ten, žeby mal odčítač informovať čo najstručnejšie a čo najpresnejšie, takže napr. ja by som uprednostnil
> nahoru, dolů, vlevo vpravo (a tak isto aj pre SK).
> Snáď každý vie, že keď stláča na klávesnici šípky, tak to nebudú otázniky... Iná vec je v helpe, alebo v dialógu, kde je samozrejme nutné popísať čo najzreteľ nejšie, čo má užívateľ urobiť. Tam je zase vhodné použiť
> štandartné názvoslovie šipka vlevo atd...

Myslím, že by sme to v NVDA nemali viacej komplikovať.
NVDA pochopiteľne dokáže neoznamovať stláčanie príkazové skratky, čo
úplne zamedzí čítaniu týchto názvov klávesov pri bežnom používaní.
Oznamovanie klávesov je naopak stále zapnuté v režime klávesovej nápovedy.
Ak by sme to chceli oddeliť, potrebovali by sme rozdeliť reťazce a z
prekladateľského hľadiska by to bolo trošku viac práce.
Myslím si, že človek hlavne potrebuje vedieť výsledok akcie a to,
stlačením ktorého klávesu akcia nastala už nie je až také podstatné pre
človeka, ktorý svoj počítač a programové vybavenie ovláda.
Myslím si, že je to teda taká malichernosť doťahovať toto do úplne
perfektného stavu ako naznačujete.

PV