[Fanda] prosba ohledně české lokalizace NVDA

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Úterý Listopad 3 18:09:38 CET 2009

Zdravím.
Jsem velmi rád, že tahle diskuze  se tu rozproudila. Sám jsem též toho
názoru, že by do nvda něco takového mělo přibýt, protože je to věc, která je
na winmonitoru svým způsobem jedinečná a upřímně řečeno, jaws s tím přišel
až možná o takových pět let později.
Spousta uživatelů by něco podobného uvítala, však už jsem taky ohledně toho
konzultoval pár věcí s Peterem Vágnerem a s dalšími vývojáři nvda.
Tak pevně doufám, že se něčeho podobného dočkáme v dalších verzích NVDA.
Bohužel lidi z ciziny moc netuší, o čem je řeč, protože jaws ani wineyes to
donedávna nepodporoval a lidi v zahraničí na tenhle typ práce nejsou zvyklí.
U Nvda už je takhle vyřešený formulářový režim, resp režim propouštění, že
může být  signalizován zvukem a tak si říkám, že by klidně mohly být takto
vyřešené i další typy prvků.
Možná když se připojí spousta dalších uživatelů, tak se to snad podaří
protlačit do další fáze vývoje NVDA.
S pozdravem Radek Žalud.

----- Original Message -----
From: "Boženka Gogoľáková" <gogolakova na nextra.sk>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Tuesday, November 03, 2009 5:59 PM
Subject: Re: [Fanda] prosba ohledně české lokalizace NVDA

Každému môže vyhovovať niečo iné, nemusí so mnou každý súhlasiť, no ak zvuky
nahrádzajú pokec, neunavuje to tak pri sledovaní, čo to ten počítač vlastne
hovorí. Ak sa naučím, ktorý zvuk je k čomu priradený, nemusím počúvať niečo
ako zobrazenie zoznamu, stačí jedno pípnutie, editačné pole ďalšie pípnutie,
začiarkávacie tlačítko, prepínacie tlačítko, no kým by sa ten hlasák
vykecal, tak ja urobím päť ďalších krokov, ale priznávam, každý sme v tomto
smere jedineční a niekto potrebuje počuť od počítača viac, niekto menej.
Božka
KONTAKTY:
WEB: luthy.webranet.sk
RSS: http://luthy.webranet.sk/feed/