[Fanda] Zpracovani videa z kamery

Jiri Dergel jdergel na ov.gin.cz
Neděle Listopad 1 18:12:24 CET 2009

Zdravím Fandové

a přicházím s možná trochu neobvyklým dotazem, který bych nejraději
adresoval těm, kteří se již o zpracování záznamů z videokamery pokoušeli.
Zvuk si z hlediska mých potřeb zpracovat umím v CoolEditu Pro.
Za předpokladu, že jednotlivé videosekvence si označím počátečními a
konečnými indexy za pomocí vidoucího, bych chtěl sestříhat záznam, doplnit
ho hudbou a mluveným komentářem.

Obracím se tedy na znalejší a prosím o stručnou odpověď na následující:

1. Jaký (nejlépe free) program může nevidomý použít, aby byl ovladatelný z
klávesnice?
2. Umožní mi takový program vytvořit záznam sestříhaného filmu na DVD?
3. Záznam bude pořízen kamerou ve full HD. Umožní mi program převod i do
jiných formátů?
4. Ke kameře se dodává nějaký program "Pixela" a program pro doplnění hudby,
ale mám  pochybnosti o tomm, že ho lze ovládat z klávesnice.
5. Má někdo zkušenosti z použitím programu Pinacle 12 či 14?
6. Mohl by nevidomý  pro výše uvedené účely použít Windowsí" Movie Maker?

Sice jsem "Googlil", ale jak může tuto činnost zvládnout nevidomý jsem se
bohužel nedozvěděl.

Odpovědi můžete zasílat i na soukromou adresu

jdergel na ov.gin.cz

Nějaký pro nás zajímavý závěr bych pak zveřejnil na Fandovi.

Díky za jakoukoliv radu.

Jiří Děrgel