[Fanda] Nahle mi prestalo fungovat tlacitko Windows

Miloš Šmíd smid.milos na gmail.com
Pátek Srpen 28 17:04:13 CEST 2009

Ahoj, Michale,
moc tomu nerozumím - respektive, nejde Ti to myší?
Tak to se Ti projevu něco podobného jako nám v práci a taky si s tím nevíme
rady:
máme to tak, že JAWS je spuštěn před Windows, aby se uživatelé mohli
nalogovat s hlasem.
Po vstupu do Windows se pomocí jednoho skriptu má ukončit a podle uživatele
buď znovu automaticky spustit a nebo nespustit - v přípacdě, že uživatel
pracuje bez JAWSu, respektive s jiným screen readerem nebo softwarovou
lupou.
Problém, jak jsem zjistil, je v tom, že se JAWS neukončí úplně správně,
respektive jednou jsem od něho zaslechl při jeho ukončování, že se má
obbnovit jakási databáze obrazovky. Pokud se z nějakých důvodů neobnoví,
dojde k tomu (a bohužel k tomu dochází docela často), že se nedá myší
kliknout na jakoukoli ikonu na Ploše, To je ještě docela dobrá situace - dá
se to obejít tak, že dáte tlačítko Start+D a začne klikání na Ploše normálně
fungovat. Horší je, když to zasáhne Hlavní panel - pak se děje přesně to, co
popisuješ - nejde kliknout na tlačítko Start, nejde kliknout do SysTray, na
odložená okna ... vím, že to jde i z klávesnice, jen tyhle klávesové zkratky
tolik nepoužívám a tak jsem je zapomněl, kdyžtak, když mi je někdo
připomene, budu rád ... možná to pomůže. Mohlo by to být toto ... ale ty
zřejmě JAWS nevypínáš po startu Windows - máš ho po spuštění? Náš správce se
pokoušel něco k databázi obrazovky najít na internetu, ale nic rozumného
nenašel.
Určitě by mě také zajímalo, jak se toho zbavit.
Děje se tak ve WinXP s IE6, ale i IE8.
Miloš