[Fanda] Konverzia z UTF8 do Win cez Commandline

Pondělí Srpen 24 22:19:17 CEST 2009

>  potreboval by som v relatívne krátkom čase nejaký šikovný konvertor z kódovania
> utf8 do kódovania Windows, ktorý by ale bol spustiteľný z príkazového riadku a
> nemusel by sa inštalovať. Viete prosím o niečom?

Teoreticky asi lze použít -- dnes již historický -- program DIA, blíže viz

http://medved.braillnet.cz/freeware.htm#dia

pro přímý převod z UTF8 do Windows-1250 by pouze bylo potřeba napsat
nějaký jednoduchý dávkový soubor, neboť DIA přímo UTF8 nepodporuje,
takže převod je nutno provést ve dvou krocích, nejprve z UTF8 do
"klasického Unicode" a následně do pak Windows-1250.

S pozdravem

Michal Jungmann