[Fanda] převod knih pro digitální internetovou knihovnu?

Jiří Hloch jiri.hloch na tiscali.cz
Pondělí Srpen 24 09:44:59 CEST 2009

Zdravím, tak na tenhle mail už nedokážu neodpovědět. Pokud bychom souhlasili
s tímto přístupem, tak jsme si mohli i nadále půjčovat knihy na páskách, a
mohli bychom být spokojeni s huhláním a proč nakonec ne, textu bylo docela
rozumět. Ale být spokojeni a chválit si to jak to je a vlastně hurá, že to
tak vůbec je, je sice z jedné strany pochopitelné a i já jsem této možnosti
velice rád, ale proč to nezlepšit, pokud by to nějakým způsobem šlo?
Nemyslím obvyňovat někoho, že to, nebo ono zanedbal, ale konstruktivně se
nad problémem zamyslet a ač to vypadá, že situace už není lépe řešitelná,
alespoň se o něco málo pokusit.
Je přece škoda, pokud se už vynaloží prostředky na to, aby se zaplatilo
herci načtení knihy zmařit to jen proto, že se to nahraje na nevyhovující
nosič, nebo nevyhovující aparaturou.
Těžko se už asi něco udělá s nahrávkami, které byly takhle pořízené, ale
dobudoucna by snad mohla být tato práce lépe technicky zvládnuta.
Pokud bychom se tu chtěli plácat po zádech a říkat si jak jsme dobří avděční
že to tak máme, to reaguji na níže uvedený mail, tak bychom dodnes mohli
poslouchat kuk a synt.hlasy, proč nakonec ne, byl to v té době obrovský
přelom a nemuseli by naši programátoři tvořit nic nového a lepšího.
Stejně si ale myslím, že na tomto vláknu se zajímavě diskutovalo a dozvěděli
jsme se alespoň rámcově, jak naše oblíbené knihy, za které i já jejich
realizátorům děkuji vznikají.
S pozdravem Jiří Hloch