[Fanda] zvukovka na notebooku ibm-t61 a jej muchy

Daniel Sobota daniel.sobota na nextra.sk
Čtvrtek Srpen 20 21:27:55 CEST 2009

Zdravim,
Mam dva male problemy so zvukovkou (soundmax integrated hd audio)na
notebooku ibm-t61.
Prvy, ktory je ale prezitelny, je ze pri prepnuti na baterku ma jaws
oneskorenu odozvu. Na externej karte je to v pohode, teda usudzujem, ze
je problem s ovladacom a asi nejakym uspornym riesenim zvukovky. Robi to
originalny ovladac od vyrobcu. Alternatyvne ovladace sa mi zle testuju,
kedze som zavisli na odcitavacoch, teda na funkcnom zvuku po restarte.
Niekde som vyhrabal info, ze by sa toto kdesi v registroch dalo nastavit
tak, aby ovladac nepouzival setriaci mod, ale nedopatral som sa ku
konkretnemu nastaveniu - klucu. Na modeloch ibm-t41 a ibm-r500 som sa s
tymto problemom nestretol. Iny model ibm-t61 sa mi do ruk nedostal, aby
som otestoval, ci to nieje nejaka chyba v mojom systeme, alebo to je tak
pri vsetkych modeloch ibm-t61.
Moj druhy problem mozno prameni z prveho problemu a to ze ked pouzivam
externu profi zvukovku s nizkou latenciou (edirol fa66) cez firewire
port, tak pri pouzivani jawsu na internej zvukovke sa na externej
zvukovke seka zvuk a ta sa obcas akokeby restartovava. Pri
odinstalovanom internom ovladaci a pouziti pcmcia externej zvukovky
(soundblaster audigi) tento problem nieje.
Nema niekto riesenie na tento problem? Alebo aspon typ na alternativny
ovladac na internu zvukovu kartu, ktory by fungoval na ibm-t61?
Za kazdu reakciu vopred moc dakujem.
S pozdravom
Daniel Sobota