[Fanda] Napoveda k programu Eurotel SMS

Karel Hrubes, Ing. hrubes na braillnet.cz
Úterý Srpen 18 00:10:12 CEST 2009

 Zdravím.
Opravdu nemám žádnou nápovědu sepsanou, ale prošel bych moje nastavení, ta
myslím důležitá, při níže uvedeném nastavení mi program funguje naprosto
bezvadně, tedy pokud vím, tak všechny SMS odešly vcelku bez problémů,
maximálně se to třeba jednou neodeslalo a po aktivaci tlačítka "odeslat
frontu" to již šlo. Ovšem nemohu teď konkrétně vyzkoušet fungování posílání
na T-Mobile, neboť nemám vhodného známého, na jehož čísle bych to vyzkoušel.
No zkusím tedy prolézt jednotlivé karty programu, tedy hlavně ty důležité a
třeba to některé z vás nasměruje k tomu si to nastavit správně a tím si
zajistit funkčnost programu.
Ještě pro doplnění, verze programu EurotelSMS 2.39.1.179 z 15.8.2009,
odečítač JAWS 9.0, Win Vista a i na Win XP to je stejné, jak jsem právě
vyzkoušel.

Tak jdeme na to:

Karta SMS
Tak tam není myslím nic moc důležitého nastavování, když si celou kartu
projdete, tak tam se dělá vlastní psaní SMS, nejprve se může vybrat, máte-li
nějaké kontakty již v kontaktech nebo napsat kontakt nový, napsat SMS,
eventuálně opatřit SMS podpisem atd., myslím zcela srozumitelné možnosti na
této kartě.

Karta Kontakty
Tak toto je karta s kontakty, lze lze vkládat či upravovat kontakty nebo i
skupiny kontaktů, tady bych jenom zdůraznil při vytvoření nového kontaktu
nastavte jak operátora tak i bránu, přes kterou se na daný kontakt má SMS
odesílat, je to důležité, a to hlavně pro případ, že konkrétní kontakt má
třeba předčíslí O2 a zatím již i s číslem přešel třeba k Vodafone, totiž
program může nastavit operátora a bránu dle předčíslí a pak se SMS v případě
změny operátora neodešle, protože programem přidělená brána příjemce již
nezná. Takže mám plno kontaktů s předčíslími T-Mobile a přitom mám jako
operátora a bránu nastaveno Vodafone. Tak tedy konkrétně to mám takto (pro
jednotlivé operátory):
- operátor Telefónica O2 - brána Telefónica O2
- operátor Vodafone, brána Vodafone.cz
- operátor T-Mobile, brána T-Zones (zdarma)
Nutno dodat, že čísla mám u jednotlivých kontaktů zadána ve tvaru
+420xxxxxxxxx
Tedy včetně volacího znaku země, tedy v případě ČR +420, následovaného
9-místným telefonním číslem, to vše celé vcelku bez mezer.
Tolik asi vše ke kartě Kontakty.

Karta Fronta
Tak na této kartě je myslím pár jasných tlačítek, já používám maximálně
tlačítko "Odeslat frontu", to když se nepodaří SMS odeslat na první pokus
nebo mi na bráně ještě nevypršel limit pro odeslání další SMS, nebo zde
ještě občas použiji tlačítko "vyprázdnit frontu", to v případě, třeba kdy je
někdy o svátcích server přetížen a nejde SMS odeslat, tak mne to přestane
bavit a všechny SMS ve frontě tím zruším.

Karta Odeslané
Tak zde je seznam odeslaných SMS, jsou zde myslím jasně srozumitelná
tlačítka, není nutné vysvětlovat.

Karta Šablony
Tak zde si můžete vytvořit jednak šablony SMS a také ještě Vaše podpisy,
které pak na kartě SMS můžete vkládat přímo do zprávy prostřednictvím tam,
tedy na kartě SMS  dostupnými tlačítky.

Karta Nastavení
A teď se dostávám k tomu asi nejdůležitějšímu, a sice ke kartě Nastavení. Na
této kartě je ještě několik dalších podkaret, takže je vezmu postupně.

Karta Editace SMS
Tak zde se nastavuje vše ohledně editace SMS, jak má vypadat písmo, barvy,
pro nás myslím nedůležité věci, tedy pro nevidomé, slabozrací si vše jistě
nastaví podle svého gusta. Je tam ještě něco o nastavení dělení slov, dále
pak o vymazání kontaktu po odeslání SMS, smazání podpisu po odeslání SMS,
jestli má nějaký znak dělit podpis od SMS, kde má být podpis umístěn apod.,
myslím, že tady žádné věci, které by zapříčiňovaly nefunkčnost odesílání SMS
nejsou a nastavíte si je podle svého.

Karta Operátoři
Tato karta je již důležitější, alespoň u mne je potřeba, když se na tuto
další podkartu přesunete, dát na její hlavičce enter, abyste se na ní jako
přepnuli, stejně to platí o všech podkartách na kartě Nastavení, jsou tam i
dvoje vnoření, no k tomu dojdu.
Ale na této kartě to je jinak jednoduché, já zde mám nastavené brány pro
jednotlivé operátory, tedy pro ty 3 hlavní, tedy Telefónica O2 bránu
Telefónica O2, pro Vodafone bránu Vodafone.cz a pro T-Mobile bránu
T-Mobile.cz. Je tam ještě čtvrtý rozbalovací seznam, který je určen pro
další možná nastavené operátory a brány, já tam nic nemám.

Karta Brány
A toto je karta, jak jsemuvedl výše, která má ještě další podkarty, a sice
karty pro brány jednotlivých operátorů, tedy pro jejich nastavení. Pokud
tedy chcete nastavovat konkrétní bránu pro konkrétního operátora, přejděte
tabem na její ouško a vyberte a na něm dejte eneter pro přepnutí na tuto
kartu. A jdeme to zkusit prolézt.

Telefónica O2 karta
Zde nastavujeme tedy vše potřebné, pokud posíláme SMS někomu do sítě
Telefónica O2, tedy jestli má někam přijít odpověď, na jaký e-mail, jestli
má používat placenou SMS bránu, tam je pak nutné vyplnit jméno a heslo. A to
je vlastně vše, víc toho brána Telefónica O2 nedovoluje. Já osobně nemám
nastaveno nic, tedy ani e-mail, na který má být směrována odpověď, i když
bych možná mohl, raději se pořádně podepíši do SMS a adresát mi v případě
nutnosti odpovědi odpoví přímo na mobil, tedy si mne najde ve svých
kontaktech a...

T-Mobile karta
Tak zde se nastavuje, tedy pokud máte, účet na T-Zones, tedy jméno a heslo,
e-mail, kam má a jestli být doručeno potvrzení, jestli může odesílat i za
peníze, jestli má SMS dělit brána, jestli má zprávy ukládat na webu. Já zde
nemám vyplněno nic, neboť účet na T-Zones nemám, mám tedy logicky i
nezaškrtnuto ukládání na webu, dělení SMS bránou také nezaškrtnuto, prostě
vlastně nic. To už pak záleží, jestli máte právě účet na T-Zones.

Vodafone karta
Tak zde již něco vyplněno mám, a sice proto, že můj operátor je právě
Vodafone. Takže půjdu opět od ouška karty, na kterém jsem opět dal enter pro
přepnutí na něj.
První pole je pojmenováno Vodafone a mám zde předvyplněno jenom předčíslí ČR
+420, po jednom tabu následuje jako předvolba, zde já mám 608, po dalším
tabu je editační pole pro 6-místné tel. Číslo. Dále následuje zaškrtávátko
"odesílat i za peníze", mám odškrtnuto, nevyplněné následující číslo a
heslo, dále pak mám odškrtnuté "odesílat jen za peníze", následující 2
editační pole jsem neměnil, mám tam v prvním poli nulu a ve druhém 81, pak
již následuje opět ouško karty "nastavení".

Další karty operátorů či vlastně bran pro zasílání SMS
Následují zde další karty pro nastavení odesílání SMS přes nejrůznější
brány, jako je například SMS.cz, Tiscali, Radiokomunikace, SMSmidlet, SMSKA,
Mobilem.cz, e-mail, ICQ, VOX a Sluzba.cz - ještě jsem nenapsal, že tato
nastavení jsou dostupná v poslední verzi programu z 15.8.2009, jde o verzi
2.39.1.179, kterou jsem dnes stáhl, tedy konkrétně, protože již mám program
nainstalován, jenom aktualizační zip balík, jenž jsem rozbalil do adresáře,
kde je program instalován a dal samozřejmě "přepsat".

Tím jsem prošel všechny podkarty na podkartě "Brány", vrátím-li se tedy na
ouško karty Brány, tak po šipce vpravo se dostanu na kartu Komunikace.

Karta Komunikace
Zde jsem já prakticky nic nenastavoval, je jsou zde takové možnosti jako je
"automaticky ukládat frontu SMS", "ukládat komunikaci se serverem", dále pak
nastavení jednotlivých verzí protokolů pro jednotlivé brány, tam jsem také
nic neměnil, dále pak tam je nastavení proxy serveru, pokud jej tedy
používáte, u mne za routerem nebylo potřeba nic měnit, tedy mám použití
proxy serveru odškrtnuté a i následná editační pole s IP adresou, portem,
uživ. Jménem a heslem jsou u mne prázdná, následuje editační pole "odezva
bran", zde bylo nastaveno 180, nechal jsem jak bylo, následuje zaškrtávátko
"zapisovat odesílané SMS i na disk", to nechám na vašem zvážení, dále
zaškrtávátko "ukládat statistiky", bylo zaškrtnuto, tak jsem nechal, no a
jsme zpět na oušku karty nastavení. Skočíme tedy na následující pole
tabulátorem, což je ouško karty "Komunikace" a půjdeme na další.

Karta "Odesílání"
Ano, jsme na kartě "Odesílání", pro to, abychom se na ni opravdu dostali,
dáme opět na jejím oušku enter.
Zde mám nastaveno následovně - většinou jsem neměnil:
Po stisku tlačítka odeslat jen odeslat a zůstat na první záložce - to je
rozbalovací seznam o třech možnostech, bylo to tak, tak jsem to nechal.
Klávesa enter odesílá SMS, to jsem zaškrtnul, záleží na vás.
Indikace odesílání tlačítkem zaškrtnuto.
Dále následují 2 rozbalovací seznamy pro nastavení těch tlačítek, teda asi,
já jsem je neměnil.
Dále jsem si zaškrtl "zvukově signalizovat výsledek odesílání" a v
následujících polích jsem si tyto zvuky nastavil podle svého.
Po dvou polích, kde se ozývá jenom "tečka tečka" (tam se prochází disk pro
nastavení těch vlastních zvuků" je pole s názvem
"pokud se neodešlou všechny SMS ve frontě nebo jsou časované nastavit
časovač pro odeslání za min" - bylo zaškrtnuto, nechal jsem.
Následuje editační pole pro předchozí možnost nastavení těch minut, bylo tam
5, nechal jsem.
No a to je vše z karty odesílání. Přejdeme tedy na následující kartu,
dojdeme na ouško karty "Odesílání" šipku doprava a enter a jsme na kartě

"Ostatní karta"
Za ouškem karty následují:
Minimalizovat do ikony zaškrtnuto
Číslovat SMS zaškrtnuto
Potvrzovat akce zaškrtnuto
Neobracet pořadí SMS nezaškrtnuto
Používat OCR zaškrtnuto (následují záležitosti pro rozpoznávání kódů z
obrázků)
Potvrzovat kód získaný z OCR nezaškrtnuto
Učit se zaškrtnuto
Následuje editační pole s číslem snad 96, nechal jsem, dále pak tlačítka 1
až 5, tam jsem s tím nic nedělal, pak je
Pamatovat si text a číslo po ukončení zaškrtnuto
Třídit nejdříve podle čísel, pak operátorů zaškrtnuto
Automaticky přihlásit při startu zaškrtnuto (můžete se totiž přihlašovat do
vlastního programu i přes jméno a heslo nebo třeba máte v jedné instalaci
programu klidně více účtů pro více uživatelů)
Následuje editační pole pro to heslo, mám prázdné
Kontrola nové verze ihned po startu mám zaškrtnuto
Používat www databázi zaškrtnuto
Přispívat zaškrtnuto
Používat i neověřené nezaškrtnuto
Id editační pole mám prázdné
Následuje tlačítko "stáhnout písmena z internetu" to je jako pro aktualizaci
kódů již rozpoznaných
Ukládat i interní písmena nezaškrtnuto
Následuje editační pole, kde je vyplněno 25100, nic jsem na tom nikdy
neměnil
Spouštět minimalizované nezaškrtnuto
Oprava překryvu ikon nezaškrtnuto
Následuje editační pole "oprava překryvu ikon", kde byla 0, tak jsem ji tam
nechal.

Tím jsme prošli kartu "Nastavení" tedy všechny její podkarty a když půjdeme
šipkou vpravo z ouška karty "nastavení vpravo, budeme na poslední kartě s
názvem "Log", tato karta obsahuje jenom, jak již bylo výše napsáno, jedno
editační pole, kde si můžeme probhlédnou log záznam programu.

Uff! A to je snad všechno, prošel jsem snad celé prostředí programu, třeba
vám někomu tento myslím docela podrobný popis pomůže ke správnému nastavení
programu a tím tedy k zajištění jeho správné funkčnosti. Samozřejmě mohou se
některé věci u vás odlišovat, třeba použití proxy serveru, jiný operátor,
ale jde myslím i z vlastního prostředí programu u jednotlivých součástí
dialogů docela dobře rozpoznat, co po nás program vlastně chce.

Tak to je vše, ať vám tento popis poslouží. Dobrou noc přeje Karel H.