[Fanda] Dotaz na zalohovani systemu

gp1 gp1 na nextra.sk
Neděle Srpen 16 11:17:03 CEST 2009

Ahoj Miloš!
Písal som o duplikácii systému po montáži nového disku!
Pre potreby zálohovania nie je nutná žiadna demontáž, akurát si treba len
pripraviť médiá na zálohovanie.
Dá sa zálohovať na iný disk, USB zariadenie CD, alebo DVD médiá.

ešte jedna možnosť zálohy systému aj so značkami sa dá robiť cez Nero
backit, ktorý vyrobí bootovacie DVD na recovery systému.
Tiež to nekecá pri obnove, stačí však len kliknúť na restore ikonku.
Zálohovanie však musíme urobiť na disku s ktorého nie je spustený systém,
teda v počítači odpojiť káble od disku, pripojiť k druhému počítaču
napríklad cez ATA/SATA/USB adapter, pripojiť zdroj a zálohovať pomocou Nero
utilitky.
Najlepšie sa takto zálohuje úplne nový systém, ktorý vojde na jedno
bootovacie DVD.
Aby súbory zabrali minimum vymažeme všetko v temporary adresároch, prípadne
aj zbytočné dáta.
Obnova je rýchla, lebo obnovuje len fizyckú partition.
Takto sa dá urobiť kompletná záloha nainštalovaného a nakonfigurovaného
počítača.
V prípade  havárie stačí s dotyčnej partition prekopírovať len dáta a potom
ju obnoviť do východzieho stavu.
Nikomu sa však nebráni v tom, aby všetky dáta včítane pošty ukladal na další
fyzický disk. Má to výhodu aj v tom, že vírusy napríklad likvidujú
prednostne len systémový disk...
U notebookov môžeme všetko zase zálohovať na externý disk prekopírovaním. Je
to najednoduchšie pre užívatela.
Peter