[Fanda] Dotaz na zalohovani systemu

gp1 gp1 na nextra.sk
Neděle Srpen 16 10:06:48 CEST 2009

Ahoj Miloš!
Program Acronis je vcelku dobrá alternatíva zálohovania systému.
S celého balíčka využívam len bootovacie CD. Po jeho nabootovaní ponúkne v
menu ako prvú možnosť vytvorenie zálohy. Teda vyberieme partition na disku
ktorý chceme zálohovať, potom vyberieme médium kam to budeme zálohovať.
Pri obnove postupujeme rovnako.

Teda aby bolo jasné nič nikde neinštalujeme!!!

Podobne postupujeme pri duplikácii disku:
1. demontujeme originálny disk a vložíme do externého boxu
2. namontujeme nový disk
3. nabootujeme s CD
4. Po nabootovaní z CD vyberieme funkciu duplikácie disku.
Potom vyberieme disk a partition, ktorú chceme duplikovať. Takisto cielový
disk.
Program sa ešte opýta, či chceme urobiť resize danej partition, napríklad
pri náhrade za vačší disk, potom už prebieha duplikácia asi 20 minút.
Prenesie sa kompletne všetko včítane značiek špeciálneho software.
Ak má disk viac partícií postupne ich duplikujeme na nový disk.
Po reštarte uš beží systém so všetkými nastaveniami a pôvodnými dátami.
Je to vhodné pri výmene disku, nakolko si ušetríme prácu s inštaláciou a
nastavením systému.
Pri zálohovaní dochádza ku kompresii dát, takže zaberú menej miesta ako
originál.
Samozrejme tento program nechodí s podporou screen readerov, ale stačí
urobiť to, čo potrebujeme. akurát si musíme zaistiť asistenciu vidiacej
osoby.
Takisto je použitelný aj program Ghost, či iný zachovávajúci binárny obsah
disku.
To či je program v anglištine, alebo inom jazyku, nie je podstatné, lebo
význam pár slovíčirek si zapametá určite každý bez problému, ak nie, tak si
ich niekam zapíše.
Pozor!
Každý omyl môže znamenať zničenie systému, alebo likvidáciu dát na disku!
MBR obsahuje všetky záznamy o rozdelení disku, takže jeho modifikácia vedie
obvykle k zneprístupneniu dát na disku. Dá sa aj modifikovať, ale potom musí
byť jasné akú časť má zaberať príslušný diel disku, teda logická, či skrytá
partition. Asi najvhodnejšie je urobiť modifikáciu partition pred
inštaláciou systému, nakolko posunom hraníc partition môžeme prísť o všetky
dáta.
Nedoporučuje sa prevádzkovanie viacerých operačných systémov na jednom
disku, nakolko poškodením partition nenaštartuje ani jeden z nich!
Preto je vhodné partition zálohovať. Je to len 512 bitov, teda moc miesta
nezaberie.
Peter