[Fanda] Přijímač pro dvb-t programy

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Pátek Srpen 7 23:19:48 CEST 2009

Ahoj Adame, vstupní a mezifrekvenční obvody příjmače jsou stejné, jako
u analogu, jen jsou přesnější ladící obvody a mf oscilátor. Jde tu o
to, že demodulátor je u dvb digitální, což obnáší jeden integráč.
Takže konstrukčně je to řešitelné velmi jednoduše. Výrobci ale zatím
nereagovali a vše se zatím řeší v Amatérském Radiu a dalších
elektronických časpisech. Pavlovi jsem psal soukromě, nic moc jsem mu
neporadil, leč nevím o žádném bateriovém zařízeníčku. Resumé je
takové, že si ještě budeme muset počkat. Řešením "ihned" by mohlo být
zakoupení settopboxu třeba na Aukru a nechat si upravit napájecí
obvody tak, aby se to dalo napájet baterkami, což není v zásadě
neproveditelné. Pokud bude přístroj předem naladěný na kmitočty, kde
dvb vysílá, nemuselo by se na to ani vidět. Snad jen to, že se vše
ovládá dálkovým ovladačem a tak by mohlo být dost nepohodlné s sebou
tahat krabičku s boxem a ještě ovladač. Box má ale většinou
audiocinche linkového výstupu. Mirek