[Fanda] Padani Internet exploreru 7

Čtvrtek Srpen 6 14:43:57 CEST 2009

Dobré odpoledne Michale,

Vámi popisovaný problém, kdy na některých serverech _po chvíli_ (tedy
nikoliv okamžitě po načtení stránky, ale až za zhruba deset vteřin)
zkolabuje Internet Explorer, souvisí se skripty reklamního systému
InText, které se snaží dodatečně modifikovat obsah aktuální webové
stránky (podtrhnout některá slova na stránce a přidat k nim reklamní
odkaz), přičemž dochází ke kolizi s JAWSem, který k téže stránce
uvnitř Internet Exploreru v tu samou chvíli přistupuje z jiné strany.
Kromě Vámi zmíněného serveru www.komik.cz se problém týká i poměrně
známého serveru www.zive.cz a bohužel i některých dalších serverů
(nikoli však všech), které systém InText používají.

Jediným aktuálně dostupným "řešením" tohoto nepříjemného konfliktu je
zablokovat na daném počítači načítání zmíněných reklamních skriptů --
jednou z možností, jak toho dosáhnout, je přidat do (textového)
souboru hosts ve složce WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC řádek

127.0.0.1       intext.billboard.cz

Pokud mi důvěřujete a nechcete se v uvedeném souboru pracně hrabat
ručně, připravil jsem pro klienty skripty, které umožňují příslušný
"blokační" řádek jednoduše a rychle přidat či naopak zase vymazat a
vrátit nastavení do původního stavu. Skripty jsou dostupné na
adresách:

Windows XP: http://www.galop.cz/download/j9_zive_cz_fix_xp.vbs

Windows Vista: http://www.galop.cz/download/j9_zive_cz_fix_vista.vbs

Po spuštění skriptu odpověď Ano = přidání blokace, odpověď Ne =
odebrání blokace, odpověď Storno = žádná akce. Příslušný soubor
etc\hosts nesmí mít nastaven atribut read-only -- ve standardní
instalaci Windows atribut nastaven není, ale například SpyBot a možná
i jiné anti-malware aplikace přístup k souboru hosts přidáním atributu
"pouze pro čtení" blokují...

S pozdravem

Michal Jungmann