[Fanda] XMPP jabber.

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Středa Srpen 5 12:02:21 CEST 2009

Dobrý deň,

Dňa 5.8.2009 11:07, Blažkovi  napísal:
> Co je to XMPP Jabber?
Je to protokol, ktorý sa používa na okamžité posielanie krátkych
textových správ. Voľne povedané, je to niečo ako ICQ.
Pre jabber existuje množstvo klientov. Nanešťastie množstvo z nich nie
je takmer vôbec prístupných. Väčšina z nás používa na komunikáciu cez
Jabber program Miranda-IM.

Odporučil by som prečítať nasledovný článok:
http://www.jabber.cz/wiki/Jabber
Prosím prepáčte strohú odpoveď, na článok odkazujem preto, že jabber.cz
je povedal by som jeden z najrozsiahlejších materiálov o jabbery vôbec.
Myslím si, že je treba využiť, že je to všetko v češtine.

Na ďalšie otázky sa radi spolu s ďalšími používateľmi a fanúšikmi
jabberu pokúsime odpovedať.

Ak by ste si niekto chceli jabber vyskúšať napr. za účelom porovnania s
ICQ, môj jabber id je: pvdeejay na jabber.cz .

PV