[Fanda] Dotaz na E-speak

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Úterý Srpen 4 08:24:07 CEST 2009

Dobrý deň,

Dňa 4.8.2009 0:07, Vojtěch Šmiro  napísal:
> Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, co to je na stránkách nvda.venik.org/download Espeak variants.zip
eSpeak podporuje zmenu tzv. variantu hlasu. Informácie o tom ktorom
variante sú zapísané v textových súboroch. Takýmto spôsobom si každý kto
má chuť experimentovať môže zostaviť vlastný variant hlasu eSpeak.
Na konferencii NVDA sme počas minulého roka mali celkom dosť takýchto
experimentátorov a tak teda vzniklo celkom dosť takýchto variantov pre
eSpeak. Dovolil som si ich pozbierať a zverejniť v jedinom archíve.
> a proč jsou tam tři verze espeaku: 1.31, 1.35 a 1.37?
V čase, keď sme sa mnohí aj odtiaľto zaujímali o lokalizáciu programu
eSpeak do slovenčiny aj do češtiny, zverejňoval som nejaké informácie o
programe eSpeak na blogu http://nvda.venik.org/ a zároveň som pre
odvážlivcov, zakaždým skompiloval novú verziu eSpeak tak, aby bolo možné
archív rozbaliť do priečinka synthDrivers a eSpeak by fungoval priamo v
NVDA.
Aktuálna verzia eSpeak je 1.40.02, ktorá je distribuovaná aj s
aktuálnymi verziami NVDA.
Predpokladám, že viac tieto archívne verzie hlasového výstupu eSpeak
nebudete potrebovať.
PV