[Fanda] pripojenie externych diskov

gp1 gp1 na nextra.sk
Čtvrtek Únor 28 19:57:37 CET 2008

Ahoj!
Nový disk po naformátovaní vždy otestujem naplnením na plnú
kapacituskontrolovaním dát presunutím na iný disk a , vymazaním. Tento
postup opakujem aspoň 10 krát, aby som sa presvedčil, že disk skutočne nemá
vadné sektory. Až potom mám odvahu nakopírovať skutočne dôležité dáta.
Po roku tento test opakujem znova. Nekupujem žiadne špeciálne disky pre
servery so zárukou dát, ale používam len bežnú kvalitu. Kto nechce, nemusí
používať tento lahko dostupný postup, ale nech sa nediví, ked mu zmiznú dáta
z nového disku...
Ak disk vydrží pracovať rok, závady by sa už nemali objavovať. To záleží od
série. Jeden nový disk sa mi zasekol po trištvrte roku a dalo mi zabrať
zohnať identickú elektroniku aby som stiahol dáta...
Neviem, kolko zaručuje výrobca, ale podla mojich skúseností, pokial funguje
elektronika a disk nemá mechanické šoky, napríklad pádom na betón, vydrží
velmi dlho. Mechanicky voči nárazom sú odolnejšie skôr 2,5 ako 3,5" disky.
Skôr treba pričastom odpájaní konektora dávať pozor, aby sme neodlomili
konektor napájania, alebo dátový konektor. Nie sú totiž stavané na častú
zátaž.  Takisto treba disk korektne odpojiť so systému, inak hrozí systémová
porucha a poškodenie dátovej štruktúry. Dá sa to opraviť, ale nie vždy so
100% úspechom.
Šuplík v počítači vydržal len asi rok, potom sa uvolnili kontakty
pripojovacieho konektora, alebo prelomil dátový kábel v šuplíku. Dalo sa to
opraviť. To isté platí pre externé boxy. Tiež nemajú radi častú montáž a
demontáž a lámu sa káble aj konektory.
Externé boxy diskutujú so zbernicou disku s vlastnov logikou vstavaného
Biosu, takže je možné, že napríklad staršie disky s kapacitou pod 2 GB v
nich asi nerozbeháme, takisto môžu mať obmedzenie na maximálnu kapacitu
disku.
Zatial mám niektoré disky odpojené aj viac ako 10 rokov a dáta nezmizli.