[Fanda] vypinanie numlocku jawsom

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Čtvrtek Únor 28 11:51:26 CET 2008

Zdravím,

zde něco z wikipedie:

Scroll Lock je klávesa na většině počítačových klávesnicích. Funkce
klávesy záleží na aktuálně použitém programu.

Význam

Klávesa Scroll Lock je stavová klávesa, která byla původně určena k
zamykání kurzoru v mřížce. Pokud se nastaví textový kursor do nějaké
buňky v mřížce a zapne se Scroll Lock, pak při pohybu v mřížce pomocí
kursorových kláves (šipek) zůstává kursor ve vybrané buňce a roluje
celá mřížka. Při vypnuté klávese Scroll Lock naopak použití
kursorových kláves pohybuje kurzorem po buňkách a mřížka roluje jen
tehdy, když se kurzor dostane k okraji okna. Dnes lze tuto funkci
vyzkoušet například v tabulkovém procesoru Microsoft Excel.

Význam této klávesy byl potlačen vynálezem posuvníků na okrajích oken
a kolečkem u myši. Klávesa se dnes prakticky nepoužívá. Bývá umístěna
mezi klávesami Print Screen a Pause, u některých novějších klávesnic
buď vůbec není anebo je nenápadně schována.

Použití

Někteří výrobci softwaru proto tuto klávesu používají i k jiným
účelům, než pro které byla navržena, například lze její pomocí
přepínat mezi dvěma počítači (u zařízení, které umožňuje připojit
jednu klávesnici, myš a monitor ke dvěma počítačům). U operačních
systémů, které podporují běh více programů zároveň (typicky Windows,
Linux) může stisknutá klávesa způsobit nežádoucí chování, pokud jsou
nainstalované další programy, které na klávesu Scroll Lock reagují.

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Scroll_Lock

Mirek