[Fanda] zprava-o-viru

Zdeněk Bajtl bajtl na braillnet.cz
Středa Únor 27 17:14:53 CET 2008

Ahojtě,
díky za varování, ale je to nesmysl.
jde o tzv. hoax. Více se můžete dozvědět na stránce.
http://www.haox.cz
nebo přímo na odkaze:
http://www.hoax.cz/cze/index.php?action=hoax_detail&id=521

Kde též píší:
Rozesílat řetězová varování před viry nemá žádný význam!

Denně vzniká velké množství více či méně úspěšných virů a wormů s
různými názvy příloh. Není možné obtěžovat své známé varováními před
opravdovými viry nebo dokonce vymyšleným a nesmyslným nebezpečím!
Kdo dodržuje základní bezpečnostní pravidla, nepotřebuje být
zbytečně obtěžován podobnými řetězovými varováními! Bohužel, kdo tato
pravidla nedodržuje, tomu jich nepomohou ani stovky.

BEZPEČNOSTNÍ DESATERO podle
AEC

1) Provádějte pravidelně aktualizaci svého antivirového programu.

2) Nikdy neotvírejte e-mailovou přílohu, kterou jste nepožadoval.
Zvláště pokud má spustitelnou příponu (exe, scr, pif apod.).

3) Mějte kontrolu nad svým počítačem a nad tím, kdo jej používá a
kdo má na něj přístup (i po síti zvenčí).

4) Instalujte včas všechny bezpečnostní záplaty na používaný
software.

5) Vždy důkladně prověřujte diskety, CD média a vše ostatní, co
vstupuje do počítače.

6) S každým novým souborem (i z důvěryhodného zdroje) nakládejte s
největší opatrností.

7) Využívejte více než jen jeden způsob ochrany - nezapomeňte na
personální firewall.

8) Vytvořte si zaručeně "čistou" bootovací disketu pro nejhorší
případ.

9) Pravidelně zálohujte.

10) A když už se něco děje, nepodléhejte panice a obraťte se na
odborníka!!!

Tak takhle.

Zdeněk Bajtl