[Fanda] Prevod WMA do MP3

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Úterý Únor 26 08:50:03 CET 2008

Dobrý deň priatelia,
Mnoho krát sa opakuje diskusia na prevod z jedného zvukového formátu do
iného a späť. Mnoho krát sa to aj zodpovie. Ja teda tiež mnoho krát
zdôrazním jednu veľmi podstatnú vec.
Ak ste si nie istý, či takýto prevod chcete realizovať a disponujete len
argumentmitypu: wma je od microsoft, prípona mp3 je známa ako zvukový
formát po celom svete, v MP3 mám 1500 skladieb, prečo mi sem ten blbec
poslal ďalších 200 WMA?
Naozaj by ste sa konverzii v takýcho prípadoch mali rozhodne vyhnúť. Ako
MP3 tak aj WMA, ogg vorbis, MP4 aac, musepack a tiež niektoré ďalšie
populárne zvukové formáty pracujú na princípe TZV. stratovej (lossy)
kompresii. Znamená to, že algoritmus sa pokúsi zdrojový záznam zvuku
orezať o frekvencie, ktoré sú ľudským uchom nezachytiteľné. Týmto
samozrejme strácame pri najlepšom nejaké tie harmonické frekvencie.
Opakovaním takýchto konverzií už nesporíme miesto (čo je pôvodná úloha
kompresie), ale ničíme kvalitu záznamu.
Nechcem záchádzať aj do podrobností nastavenia rôznych komprimačných
programov, ale aj toto sa pri opakovanej konverzii môže podpísať ešte
väčšou mierov.

PV