[Fanda] Nová verze nvda

Tomas Valusek tvalusek na seznam.cz
Sobota Únor 16 10:16:30 CET 2008

Dobrý den,

oficiální verzí NVDA určenou pro používání je stále 0.5. Chcete-li
novější verzi, musíte stáhnout tzv. snapshot (vyslov snapšot, s pé). Ty
jsou soustředěny na stránce http://www.nvda-project.org/snapshots/ a
jsou tam vždy sestavení z posledních tří dnů. Stále jsou k dispozici dvě
větve - větev 0.5, ve které jsou drobné korekce překladů oficiální
verze, a pak tzv. trunk, což v angličtině znamená kmen, čili sestavení,
jež jsou předmětem vývoje.

Na výše uvedené stránce je k nalezení šest odkazů jménem installer a
dalších šest jménem zip archive. Installery se postarají o to, abyste
mohl spouštět program položkou v nabídce Start, zip archivy jsou velmi
vhodné k rozbalení na USB klíčenku a tak máte NVDA k dispozici na
jakémkoli počítači, do kterého svůj flash disk zasunete. První tři
installery a zip archivy jsou z trunku, další tři pak z větve 0.5, v
každé sekci řazené od nejnovějšího k nejstaršímu. Je tedy vhodné si
stáhnout těch souborů víc a vyzkoušet, který bude fungovat, u snapshotů
se totiž občas stává, že až po jejich vydání se zjistí nějaká chyba,
která pak bývá v některém dalším snapshotu opravena.

Z předchozího je asi jasné, proč vám nebudu dávat přímý odkaz na stažení
některého snapshotu - třeba by zrovna tento mohl být zatížený nějakou
chybou, prostě si musíte vybrat sám.

Zdraví

TomVAl