[Fanda] Novy OS pro nasince

Norbert Végh vegh na skn.sk
Pátek Únor 15 13:43:13 CET 2008

Dobry den,

nedavno som vyskusal program Virtual PC od fy Microsoft. Verzia 2007 dokaze
pracovat aj pod Vistou. Pomocou neho mozem nainstalovat na jeden pocitac aj
viacej virtualnych pocitacov. Napr. mam na notebooku Vistu, ale kedze mam
aplikacie, ktore korektne funguju pod WinXP, tak som si ich spustil na
virtualnom PC. Takymto sposobom mozem mat na jednom notebooku aj viac
virtualnych pocitacov. Na jednom budem len odskusavat nejake softy, jeden
virualny pocitac bude pre pripad, ze ostatne nebudu fungovat korektne, atd.
Dokonca je vyriesena komunikacia virtualneho a materskeho PC cez zdielany
adresar.
Microsoft virtual PC 2007 je zdarma a da sa stiahnut zo stranky vyrobcu.

S pozdravom Norbert Vegh

----- Original Message -----
From: "Štefan Kiss" <stefan.kiss na nextra.sk>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Friday, February 15, 2008 2:23 PM
Subject: Re: [Fanda] Novy OS pro nasince

   Dobrý deň,

  keďže som práve nedávno kupoval nový notebook a študoval som túto
problematiku, môžem Vám povedať, že notebooky kúpite ako s operačným
systémom tak aj bez neho, rovnako Windows je možné kúpiť spolu s počítačom
ale aj samostatne v krabici. Problémom je, že windows XP už asi samostatne
nezoženiete.
  Ja som tento problém vyriešil tak, že som si kúpil notebook od firmy
Toshiba, ktorá s niektorými svojimi notebookmi (tými, ktoré majú v základnej
výbave Vista busines) dodáva aj DVD so systémom XP. Užívatel tak vlastne
dostáva na jednu licenciu dva systémy a môže sa rozhodnúť ktorý bude
používať. Ja som si nastavil windows XP a ak o pár rokov budem chcieť toto
zmeniť, stačí mi z krabice vybrať Recover DVD na Windows Vista a môžem
legálne používať novší systém. Považujem toto riešenie za veľmi dobré a
nemenovaná firma získala u mňa týmto počinom ďalší bodík. (úsmev) nehovoriac
o tom, že oba systémové recover DVD obsahujú okrem systémov Vista a XP aj
kompletné programové vybavenie Toshiby plus všetky potrebné ovládače a
bonusové aplikácie ako je Office 2007 alebo Norton security, takže ak človek
chce prejsť na iný operačný systém tak nemá starosť so shánaním ovládačov
pre iný systém respektíve s ich ručnou inštaláciou. Do systému stačí
nainštalvoať screenreader plus používané aplikácie a hotovo.
     S pozdravom

      Štefan Kiss