[Fanda] MicrosoftReader uz cte i ukazuje hezky cesky

Miloš Šmíd milosmid na volny.cz
Středa Únor 6 22:47:23 CET 2008

Ahoj, Fandové,
chtěl jsem vyzkoušet, jak FineReader 8 ukládá do lit souboru neboli do formátu pro MicrosoftReader.
Měl jsem tu pdf z Computeru - nechal jsem ho rozpoznat, samozřejmě nějaké chyby byly, ale hlavně jsem ho uložil do onoho formátu lit.
Zkusil jsem si stahnout MicrosoftReader, k němu jsem si stahl doplněk pro Speechtotext a obojí postupně nainstaloval - zamotal jsem se jen v tom, že chtěl nějaký update, tak jsem zjistil, že to je ta samá instalace, co mám nainstalovanou a ještě je potřeba rezignovat na jakousi aktivaci, to je spíše do nějakých amerických e-knihoven.
Pak jsem asocioval vytvořený soubor lit a světe div se - dole jsem stiskl tlačítko pro Play a ono to začalo nejen česky mluvit - chytil se Jakub z WintalkerVoicu, ale i správně číst diaktirtiku.
A proč se tak divím? Protože už jsem kdysi MSReader zkoušel, ale česky to moc neumělo. Takže doporučuji jako další čtečku na knihy ve formátu lit, kterých ale asi na českých servrech možná moc nebude - možná na palmknihách ... nevím a už jsem nyní líný se někam dívat. Omlouvám se, třeba zítra.
Písmenka na obrazovce se v MSReaderu ukazují také správně česky a když se čte, tak se to chová podobně jako čtecí kurzory například u Supernovy nebo ZoomTextu - vysvítí to právě čtené slovo.
Takže skvělý - udělalo mi to radost a Vám to snad udělá radost taky. Miloš