[Fanda] program generator

Ing. Milan Bartoš m.bars na seznam.cz
Úterý Únor 5 17:59:12 CET 2008

> pokud to s programováním v Pascalu myslíte vážně, měl byste myslím být
> schopen chybu na základě chybového hlášení kompilátoru najít a opravit
> sám, není nijak záludná. Následně potom bude potřeba upravit i další
> místa, která jsou syntakticky sice správně, ale algoritmus jako celek
> myslím nyní nebude dělat to, co od něj očekáváte, což po zkompilování
> a spuštění velice snadno zjistíte.

    Nechci, aby můj příspěvek působil namyšleně, ale krom souhlasu s
Michalem, který má pravdu, že při vážně myšlené práci je nutno alespoň na
chybová hlášení kompilátoru reagovat opravou chyb, ale dodám, že TENTO
"algoritmus" rozhodně fungovat nebude a už vůbec nebude provádět to, co si
od něj slibujete.

    Mohu-li poradit, úplně ho smažte a začněte od začátku. nejprve si nechte
vypsat dvě různá čísla v rozsahu 1 - 20. Tím zjistíte, jak pracovat s již
zadaným číslem (hodnotou obecně) a pak již jen rozšíříte algoritmus na počet
zadaných čísel. Např. 7 z 49. Pak se ještě můžete pokusit při zjištění
informací o vsazených kombinacích, najít tu, která nebude zbytečně moc
vyplácet a udělal jste to, co programátoři v Itálii pro naší milou Sazku.

    Tuhle práci zvládne rozhodně student prvního ročníku střední školy,
takže nebude problém to opravit tak, aby Váš algoritmus fungoval.

    S pozdravem

    Milan Bartoš