[Fanda] Hromadne prejmenovani tagu

Karel Hrubes, Ing hrubes na braillnet.cz
Pondělí Srpen 25 23:46:28 CEST 2008

Zdravím Vítku.
Tak já to používám tak, že dávám na složce, se kterou budu pracovat,
kontextové menu, možnost MP3Tag, celá složka se mi načte, tedy její obsah,
do programu a pak již s těmi soubory mohu pracovat. Pokud jde o možnost
vložit informaci z názvu souboru do tagu, tak tam postupuji tak, že si
nechám jednoduchým bat souborem výpis adresáře do textového souboru, pak jej
upravím tak, aby syntaxe vyhovovala programu MP3tag, tedy vložím / (mezera
lomeno mezera) mezi jednotlivé typy informací, textový soubor takto upravený
uložím, potom tedy opět načtu adresář, ze kterého jsem dělal výpis, raději
označím ctrl+a všechny soubory, zvolím funkci "tagseznam-soubor - tag
(alt+4, čtyřka na alfanumerické klávesnici normálně bez shiftu), vyjede
dialog, kde jsou jednak pole pro načtení toho textového souboru, ze kterého
budu čerpat informace pro vložení do jednotlivých tagů a také tam je
editační pole s názvem "formátovací řetězec", do kterého vyplním právě ten
formátovací řetězec, například takto:
%track% / %artist% / %title% / %album% / %year%
pro tento formátovací řetězec bych tedy měl každý řádek v tom textovém
souboru takto:
číslo tracku / interpret / titul písně / album / rok vydání
A když pak tento dialog odešlu, tak podle výše uvedených nastavení z toho
textového souboru budou tagy vloženy.
V programu existuje i funkce "název souboru - tag" alt+2, ovšem tam nastává
zrada v případě, že třeba název toho tracku obsahuje mezery, je tam také
potřeba mít nějaký ten oddělovač, v tomto případě pomlčky, také tam totiž
jde nastavit příslušný formátovací řetězec, ovšem jestli by to fungovalo, to
by se muselo vyzkoušet. Vlastní zkušenost nemám, no jdu to vyzkoušet. A beru
zpět, tak to funguje, vyzkoušel jsem tedy v případě, že se soubor jmenuje
třeba 01 název písně.mp3, vyvolal jsem funkci "název souboru - tag", do
formátovacího řetězce jsem nastavil
%track% %title"
a i přes mezeru v názvu písně - "název písně" se mi to vložilo správně. Tak
můžeš vyzkoušet i tento způsob. Vložil se samozřejmě i to číslo tracku,
ovšem pokud by jsi je chtěl odstranit, tak zase všechny tracky označíš,
najedeš do tagu stopa, tam nastavíš vymazat, dáš ctrl+s uložit a je to.
Tak zkus laborovat, u mne to zdá se funguje.
Zdraví Karel.