[Fanda] WebVisum, Mozilla a screenreadery (Re: CAPTCHA API na Seznamu)

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Pondělí Srpen 25 21:19:04 CEST 2008

Dobrý večer,

Tomas Valusek  wrote:
> s produkty Mozilly je to bohužel trošku složitější, a to proto, že
> WinMonitor tyto produkty nepodporuje. Několikrát jsem na toto téma
> mluvil s nejpovolanějšími, leč stávající stav je takový, jaký je. Proto
> se nedivím, že někteří jsou nuceni hledat jiná řešení ohledně CAPTCHA.
Ja si myslím, že toto je len otázka času. Ľudia stojaci za winmonitorom
určite poznajú situáciu v microsofte aj v Mozilla tak dobre ako situáciu
v SUN microsistems. Skúsme ísť na to tak po sedliacky. Viete niekto bez
toho, že by ste si to vyhľadali na webe meno nejakého accessibility
engineera z microsoftu? Pri tom mená ako Aaron Leventhal alebo Marco
Zehe podľa mňa majú poriadny cveng.
To, že Gates po donútení po vydaní Internet explorera 5 zobral na seba
všetky dôsledky z katastrófy po vydaní internet explorer 4.0, ani ich
nový UI automation dokonca ani celé MSAA mňa osobne nepresvedčilo toľko
ako pohľad do mozilláckej bugzilly. Tam skutočne ľudia sú ochotní a
veľmi schopní robiť na prístupnosti celé dni. Viete mimochodom o tom, že
firefox 3.0.2 už bude chodiť so staršími verziami odčítačov ako napr.
jaws 7.10? Jednoducho priatelia nie je to o o konkurenčnom boji ale je
to o skutočnej snahe priblížiť sa koncovému používateľovi. Ako zásterka
sa možno môže často krát hovoriť, že je to nejaký trik alebo niečo, ale
nie je tu čo kamuflovať, Mozilla vyvynuli tak povediac celé prostredie,
na ktorom môžu stavať aj ďalší vývojáry a schopnosť robiť prístupné
aplikácie je možné teda veľmi ľahko vďaka MPL a GPL licenciám zdediť.
Určite by sme nemohli nič vyčítať ani vývojárom zmicrosoftu, žiaľ oni
ale majú nad sebou ešte manažérou, ktorí z nich robia menej populárne
osobnosti.
> Osobně bych přivítal, kdyby WebVisum fungovalo i na MSIE - a bylo by po
> problému, přesněji řečeno, problémů by výrazně ubylo.

Kameňom úrazu je fakt, že pokiaľ mi je známo, microsoft internet
explorer nie je možné rozširovať doplnkami. A tu sme pri tom, čo som
písal na začiatku....
> A jedna obecná poznámka nakonec - nebojme se své potřeby sdělovat těm,
> kterých se to týká, tedy velmi často výrobcům zařízení či tvůrcům
> programů. Řada z nich je velmi otevřená a naše připomínky mohou padnout
> na úrodnou půdu. A nebo taky nemusejí, ale tím se prosím vás nenechme
> odradit.
Toto je fakt veľmi dobrá poznámka a plne s ňou súhlasím. Žiaľ ale nedá
mi nedodať, že k otvorenej a priamej komunikácii sa vždy skôr dovoláme s
vývojármi voľne šíriteľných alebo dokonca open-source programov ako s
veľkými spoločnosťami. Ako príklad uvediem komunity a tvorcov
nasledujúcich programov: Orca, NVDA, Filezilla, fireftp, MP3 tag, Foobar
2000 a mnohých ďaľších.
Nevidím problém v prípade potreby na prekonanie captcha použiť
jednorázovo Firefox, WebVisum a NVDA. Určite to nemôže byť horšie ako
zavolať vidiaceho kolegu.

PV