[Fanda] wi-fi router

Středa Srpen 20 19:26:22 CEST 2008

> kde bych našel nějaké komplexnější povídání o routerech, bezpečnosti, sítích atd.

Obecně o sítích nevím, ale konkrétně k WiFi je poměrně hezké povídání
-- pro daný účel možná až moc podrobné a odborné, ale nechť -- na
Marigoldu, http://www.marigold.cz/wifi/

> Konkrétní nastavení by se po zjištění modelu taky asi dalo najít, že?

Asi ano, otázka však je, za jak dlouho. U většiny podobných návodů
jsou navíc základem snímky obrazovek konfiguračního rozhraní, takže
pro nevidomé nic moc -- osobně bych proto spíše doporučil zkusit
ukecat někoho zkušenějšího, nejlépe vidícího, a projít s ním nastavení
routeru bez zdlouhavého hledání návodu na Inetu. Obvykle by mělo
stačit zapnout zabezpečení a nastavit heslo, zbytek lze většinou
nechat na výchozích hodnotách, maximálně třeba ještě zakázat SSID
broadcast a vypnout UPnP, ale to už je možná pouze moje paranoia...

S pozdravem

Michal Jungmann