[Fanda] možnosti wi-fi routeru

Tomas Valusek tvalusek na seznam.cz
Středa Srpen 20 17:06:01 CEST 2008

Dobrý den,

z názvu vyplývá, že připojení k internetu budete moci realizovat dvěma
způsoby - buď propojíte počítač s routerem kabelem, nebo použijete
bezdrátové připojení pomocí wifi. V druhém případě rozhodně nejste
omezen na jediný počítač a nastavíte-li si síť správně, budou moci spolu
jednotlivé počítače sdílet složky  a tiskárny a samozřejmě spolu budou
komunikovat lokálně. Wifi routery mívají čtyři zdířky pro drátové
připojení, je tedy možno zapojit do lokální sítě až čtyři síťová
zařízení (mezi síťová zařízení patří kromě počítače ještě externí disky,
síťové tiskárny, mediacentra a podobné přístroje).

Až si budete konfigurovat lokální wifi síť, dbejte na její zabezpečení a
zaheslování, protože jinak byste se stal bezděčným poskytovatelem
připojení k internetu lidem, kteří půjdou náhodou kolem s přístrojem
schopným wifi komunikace. Nedávno psal jeden redaktor na svém blogu, jak
nechal hodinu nezabezpečenou wifi síť na samotě u lesa a když přišel,
zjistil, že má tři neplatící zákazníky.

Zdraví

TomVal