[Fanda] Preplacany system

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Úterý Srpen 19 17:51:49 CEST 2008

Dobrý deň priatelia,
Ja by som zas potiahol trochu za iný koniec.
Predpokladám, že Tapin je v internete dostupný prostredníctvom siete
lokálneho poskytovateľa. Znamená to teda, že bezprostredný útok z vonku
je nemožný vďaka routeru príp. možno aj firewallu poskytovateľa.
Hrozba teda môže prísť z lokálnej sieti, alebo môže by škodlivý software
nainštalovaný dôsledkom neprirodzenej reakcii používateľa, príp. môže
zapracovať psychológia, napr. spam, hoax a podobne. Tieto posledné
zmieňované u Tapina podľa môjho názoru neprichádzajú v žiadnom prípade
do úvahy.
Ďalej: Nod32 obsahuje už dosť kvalitnú rezidentnú ochranu, tak že ak by
aj Tapin uvažoval o použití ďalšieho nástroja, rozhodne by nemal využiť
rezidentnú ochranu ale len kontrólu počítača v prípadoch ak si nie je
istý, príp si kontrólu naplánovať povedzme raz do týždňa, ak to chce
ešte lepšie poistiť. Skutočne používať viacero rezidentných štítou môže
podľa mňa akurát tak negatívne ovplivniť výkonnosť.
O firewalli neviem veľmi polemizovať, ale ja som stále používal len
firewall zabudovaný v systéme a tiež firewall zabudovaný v routery a
nemal som nikdy žiadny problém.

PV