[Fanda] Přerozdělení disku

ppartyka ppartyka na chello.cz
Neděle Srpen 17 03:21:36 CEST 2008

Vážení, před nějakou dobou tu proběhlo několik mailů na téma přerozdělování
a úpravy velikostí disku. Abych pravdu řekl, nebyl jsem úplně moudrý z toho,
která z variant anebo použitých prográmků se osvědčila jako nejlepší. Proto
se zeptám následovně:

Na jednom počítači je nainstalován Win xp a lynux. Bohužel tím pádem
Windowsy "nevidí" celý disk, ale jen jeho polovinu. Následně zvažuji, jestli
je nějaké schůdné řešení, jak buď přinutit Windowsy, aby "viděly" celý disk
bez toho, že by se muselo vše komplet přeinstalovávat. Možná by pomohla i
předefinování disku na dvě oblasti, dvě písmena.
Dá se taková operace udělat přímo ve Windows anebo se musí startovat ze
setupu počítače a tudíž u toho mít člověka vidícího?
Pokud vidícího, tak jsem ochoten operaci udělat přímo i z lynuxu, budu-li
vědět, jaké příkazy zadat. Mám takovou domněnku, že Windowsy tuto schválnost
"nevidět" celý disk dělají záměrně, aby uživatel standartně nemohl používat
víc systémů na jednom stroji.

Pak se ptám, jestli již rozumně pokročila verze s mluvícím lynuxem a jestli
se dá použít i pro běžnou práci tam, kde Windowsy nestačí. Též tu byly před
nějakou dobou maily na toto téma, ale přišlo mi, že to byly spíše věci rázu
experimentování a vychytávání různých nedostatků než přímo prostředí, se
kterým by se dalo už rozumně pracovat. Mám na mysli varianty včetně
ozvučení, o klasickém lynuxu nepochybuji. zdraví

P.Partyka, tel.608-100-608, mail
PPARTYKA na seznam.CZ
PPARTYKA na chello.cz