[Fanda] software na kontrolu deti na internete

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Středa Srpen 13 19:37:55 CEST 2008

Ahoj,
V dôsledku, že talianska vláda blokuje prístup talianskej verejnosti k
stránke http://www.thepiratebay.org som dnes objavil celkom fajn online
službu http://www.opendns.com. Ich DNS servery je možné použiť na miesto
serverov od poskytovateľa internetových služieb. Okrem údajne
spoľahlivého a rýchleho prekladu DNS záznamov umožňuje opendns definovať
whitelisty a blacklisty povolených stránok, ktoré klienti danej sieťe
môžu či nemôžu navštevovať.
Ak by sa jednalo len o zákaz návštevy niektorých stránok na jedinom
počítači, potom stačí modifikácia súboru:
A) c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts v prípade windows XP a novších
b) tuším len c:\windows\hosts v prípade win 9x.
Ak spomínaná kontróla nad aktivitou detí obnáša ešte niečo iné, možno by
stálo za úvahu preskúmať parental control vo windows vista, príp sa
opýtať na ďalšie veci.

PV