[Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

Josef Hlavinka hlavinka na braillnet.cz
Pondělí Srpen 11 19:25:19 CEST 2008

Pane Kisz, váš optimistický přístup vám mohu jen závidět.
Pepa H.

Josef Hlavinka
hlavinka na braillnet.cz
hlavinkaj na atlas.cz
Tel + Memobox 585223678
Mobil 608262594

-----Original Message-----
From: fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz
[mailto:fanda-bounces na tereza.fjfi.cvut.cz] On Behalf Of Štefan Kiss
Sent: Monday, August 11, 2008 2:02 AM
To: fanda na tereza.fjfi.cvut.cz
Subject: Re: [Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

  Ahoj ahoj máš určite pravdu svatou len sa bojím že to zasa bolo o niečom
inom ako Peťo začal. Tu predsa nešlo vôbec o ceny to čo píšeš je nám všetkým
jasné. Ide ale o to, že nevidím dôvod, prečo označiť iné softy za
diskriminované resp ich používateľov. Pokiaľ viem, Ty sám Jawsa nepoužívaš a
stalo sa Ti niekedy, že si napr nemohol napísať do tejto konfery pretože
nemáš Jaws? Alebo stalo sa Ti, že by si prišiel s bookom na dajaký úrad
pýtal si dokument v elektronickej podobe čítal ho Winmonitorom a povedali by
Ti, že jedine a jedine Jaws, inak to, že si si prečítal dokument
Winmonitorom neplatí? To je totiž diskriminácia.
  To, že Jaws stojí toľko koľko stojí nie je diskriminácia ale jednoducho
obchodná politika. Ja som si napr nemohol do kuchyne kúpiť umývačku riadu za
30000 ale len akciovú za 12000 a necítim sa byť preto vôbec diskriminovaný.
A moji rodičia nemajú umývačku žiadnu a tiež sa necítia byť diskriminovaní.
  Každý má to na čo má alebo čo si vybral. Ak niekto nedostane od úradu
prostriedky na Jawsa a silou mocou ho chce, nájde si iné spôsoby ako získať
prostreidky na jeho kúpu (poznám aj taký prípad). Komu je to jedno a díva sa
len na cenu, vyberie si niečo lacnejšie a môže si za to sám.
  Ale akáže tam diskriminácia?
  Tešme sa, že máme to čo máme. Dosť silne pochybujem o tom, že keby Jaws v
našich krajinách stál aj 20000 alebo nech to nadhodím 25000, bežali by
nevidomí do bánk vyberať vlastné úspory a kupovať Jawsa, lebo je predsa taký
lacný a štát je chudobný aj bez nás - nebudeme ho zaťažovať? veď práve
podaktorí z nás tu nariekajú nad tým, že si z invalidného dôchodku nemôžu
kúpiť ani chladničku ktorá stojí do 10000. U nás na Slovensku je teraz
možnosť zakúpiť si hovoriacu Eurokalkulačku ktorá stojí okolo 3600 Sk.
Hádajte koľkí ľudia si ju kupujú za vlastné? Veď oproti Jawsu stojí tak
málo. Ale oproti ostatným našim občanom je to veľa, pretože každá rodina v
rámci prechodu na Euro dostane takú kalkulačku (samozrejme bez ozvučenia)
zdarma. Tot by som nazval diskrimináciou, pretože ja, nevidomý, nemôžem mať
to, čo všetci moji susedia majú zdarma od štátu ale musím si to kúpiť za
4000 Sk. Samozrjeme, môžem si požiadať o príspevok na soc. úrade, ale to sme
zasa pri tých nešťastných príspevkoch..
  Ak si človek postihnutý a v núdzi chce ísť zarobiť, aby nemusel zaťažovať
chudáčka štát   a nie je mu to pre jeho handicap umožnené, to je
diskriminácia. Ak sa v sociálnej núdzi ocitol preto, že ho spoločnosť
zámerne do tejto situácie vohnala a nedala mu možnosť svoju situáciu
zlepšiť, to je diskriminácia a na Slovensku máme o tom antidiskriminačný
zákon.
  Ale určite nie je prosím diskriminácia to, že Jaws stojí toľko koľko
stojí. !!!!! A nie je ani diskriminácia to, že hovoriaca eurokalkulačka
stojí 4000. Diskriminácia je to, že štát ostatným občanom kalkulačku dá a
mne nie. A rovnako u Jawsu by bola diskriminácia, keby sme boli iba na
invalidnom dôchodku a nemali šancu peniaze na kúpu Jawsu získať. Ale my ju
cez soc. úrady máme a to je práve snaha štátu sňať z nás možnú hrozbu
diskriminácie.

   S pozdravom

   Š K