[Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Pondělí Srpen 11 16:56:01 CEST 2008

Dobrý deň,

Lukáš Vámoš  wrote:
> pokud je tu něco, čím můžu přispět ve vývoji NVDA, tak se rád přidám.
Na takúto otázku je veľmi ťažké odpovedať, pretože sa nedá s určitosťou
povedať, kto čo bude robiť.
Každý začne s tým, čo ho baví, na čo má chuť, čo ho otravuje, snaží sa
popracovať na tom, čo ho znepokojuje a podobne. Ak je človek trochu
šikovný a používa NVDA odporučil by som viac menej pasívnejšiu
stratégiu. Nájdeš chybku, ktorá ti nedá spávať, vidíš, že ostatní čo na
NVDA pracujú nemajú čas alebo chuť to odstrániť tak jednoducho postupne
bádaš vŕtaš do kódu a časom niečo vyriešiš.
Skutočne celý vývoj NVDA je možné robiť tak, ako bola urobená jeho česká
lokalizácia, kde ruku k dielu priložilo pomerne dosť ľudí, keď to tak
porovnávam s ostatnými lokalizáciami, ktoré boli zatiaľ urobené.
Aby som vlastnými slovami zhrnul niektoré myšlienky s dokumentácie NVDA
dovolím si povedať, že NVDA je napísaný modulárne, naši prekladatelia to
veľmi pekne preložili, že je NVDA robený na báze tzv. stavebnicovej
konštrukcii. V tom najzákladnejšom ponímaní to znamená, že samotná
lokalizácia môže byť úplne oddelená od vývoja. ďalej to znamená, že v
prípade potrieb a dobrých zdrojov môžu byť napísané moduly polepšujúce
prístupnosť pre konkrétne aplikácie alebo dokonca aj pre konkrétne prvky
používateľského rozhrania. Všetko toto špecifické pre aplikácie alebo
konkrétne prvky používateľského rozhrania je programované objektovo.
Toto je tak zhruba to, ako som sa k NVDA dostal ja. Tiež je to preto,
aby ste vedeli, že nie je nutné robiť za každú cenu, dôležité je v
takomto prípade robiť s chuťou a chcieť sa možno aj niečo nové naučiť.
Tiež ak bude treba a vytvoríte si svoju predstavu radi skúsime podľa
možností zareagovať aj na konkrétnejšie otázky tohoto typu.

PV