[Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Pondělí Srpen 11 01:58:23 CEST 2008

Peter, tady je technická konference a já tu taky nebudu psát o tom, co
jsem se od koho dověděl třeba o Tobě. A bylo by toho opravdu hodně a
tu ostudu by jsi si nesl sám. Jenže jsem charakter a neudělám to,
protože to sem prostě nepatří a jde o soukromé věci, do kterých nikomu
nic není. A tedy k věci. Chválím, že jsi se podílel, jak píšeš, na
lokalizaci Jawsu nejspíše do Slovenčiny. Ale máš pocit, že jsi za to
nedostal alespoň nějaké ocenění, byť malinké. No a právě u svobodných
projektů máš tu jístotu, že když pro něho něco uděláš, tak Tě tam
napíší, protože si toho vývojáři váží. Hlavním krédem vývoje
svobodných software je, dělat to rád, zadarmo, prostě být do toho
zapálený a nic za to nechtít. Na oplátku za to získáš uznání, za které
si sice nic nekoupíš, ale máš dobrý pocit, že jsi mohl nějak pomoci.
Ten seznam lidí, který se na NVDA podílí, se dá přirovnat k seznamu
lidí, kteří jsou jedna parta, kde se mají všichni rádi. Tohle u
nesvobodných projektů není. Tak se drž, Mirek