[Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

Vítek tapin na wo.cz
Pondělí Srpen 11 01:13:52 CEST 2008

Zdravím,

byť jsem ve vlně kritiky před cca měsícem odolal, dnes záměrně neodolám a
plnně se podepisuju pod slova Mirka Víta, Jirky Stojaníka a ostatních, kteří
tvrdí, že uměle nadhodnocované hlasy v ceně 3x vyšší než v USA je jednoduše
lichvařina o to větší, že hrají betla na nevidomých, kteří potom ve stropu
110 tisíc musí kvůli předraženému hlasu šetřit na jiných komponentech či
softu.
A přidám úvahu. Je vám divné, že ve Státech je to 3x levnější? Divné vám to
přestane být v okamžiku, kdy si uvědomíme, že v USA se podobné státní
zakázky nerealizují. Fungují zde prosím mimovládní organizace, které nejsou
dotovány ze státu, a ty shánějí pro nevidomé počítače ze zemí jako je
Jamajka, Trinidat/Tobago aj. Tyto počítače jsou tzv. jeté, rok dva staré,
taktéž software v podobě hlasových výstupů se zde realizuje formou grantů.
Proto si Freedom Scientific nedovolí nadhodnocovat cenu tak nechutně jako u
nás z praktického důvodu, že by jim to prostě nikdo nekoupil. Pokud jednou
tato situace nastane i zde, hned uvidíme, jak budou naši "nenažraní
dobrodinci" zlevňovat, aby nezkrachovali. Bohužel stálý přísun státních
zakázek ruku v ruce se soc. úřadem jim k tomu nedává potřebný motiv a
impuls.
Takže prosíme schopné programátory, kodéry a všechny, co mají co říct,
navrhnout, udělat k NVDA, aby se k nám všem přidali a udělali jsme tímto
odečítačem konečně freeware kvalitní soft a patřičnou platformu.
Reaguji tak i s vědomím, že mohu být taktéž podmínečně vyloučen, nicméně kdo
jiný by do toho měl bušit než my? Kdo jiný se orientuje a vidí do toho lépe
než my? Kdo jiný se stává dobrovolnou objetí této mašinérie než my? Kdo jiný
to má řešit, než my? Autobusáci po šichtě? Horníci po vyfárání nahoru?
Doktorky o pauzách? :DD Jasně, že pouze my!
V mnoha českých krajích s bídou dosáhnou poloviny částky 110 tisíc a mnohde
je vyžadována i spoluúčast proto, že kraj nedisponuje takovými fin.
prostředky jako např. Praha a dalších pár větších měst. Znám čtyři lidi,
kteří s tímto mají bohaté skušenosti.
To, že Jaws je nejlepší na trhu (ikdyž osobně si to nemyslím) není zásluha
českých distributorů, je to zásluha Freedom Scientific. Takže s argumentem
když se ti to nelíbí, běž si jinam tady příliš neuspějí, protože jistá
monopolizace distributora toto neumožňuje, pokud by se zde někdo chtěl
ohánět nějakou svobodou trhu a podnikání, tak je zde monopolizace
distributora a navíc o podnikání pod patronací soc. úřadů taktéž v pravém
slova smyslu nejde.
Závěrem dodávám, že jediní, kdo na přemrštěné ceny doplácí jsme jen a pouze
my, nikdo jiný.
Snažil jsem se to podat rozumně a z úhlu pohledu, ze kterého to vidím já,
protože mé životní krédo je být otevřený a nesklánět bázlivě hlavu před
možností přímé konfrontace. Pokud je trestný i tento názor, potom jak jinak
bych jej měl prezentovat? Slepci proboha nemůžou zůstat na věky jen tiché
stádečko bázlivě se sklánící před kýmkoli. My jsme přece klienti, nebo snad
nejsme?
s pozdravem
Vítek