[Fanda] diskrimináciaRe: Ecdl

Pondělí Srpen 11 00:45:57 CEST 2008

nebavme sa prosím zasa o českej cene Jawsu, bolo tu toho už dosť, no a
kompetentní sa aj tak nevyjadrili a ani sa zjavne nevyjadria, takže nemá
zmysel to znova začínať. Tvoj príspevok hovoril o niečom inom, že je
diskriminácia, že sa všade robia veci Jawsom a že komu sa chce dávať si ho
na stroj ako demo. A pozor na formulácie typu:
Z toho důvodu jsme šli do
> vývoje něčeho, NVDA, aby se tyto nesrovnalosti časem zlikvidovaly.
Keby túto vetu napísal Peťo Vágner, alebo niekto zo zahraničných vývojárov,
bolo by to v poriadku, ale pozor Mirek na tvoju záľubu podpisovať sa pod
všetko a privlastňovať si všetko.
Inak nvda sa Jawsu ešte dlho nevyrovná, z princípu ani nemôže, nakoľko jeho
filozofia používania je úplne iná (objektová navigácia), niektoré veci musia
byť inak riešené kôli tomu, že nvda sa snaží vôbec nič neinštalovať do
systému a keď, tak len minimálne. To neznamená, že nemá využitie, na
niektoré veci je ozaj super mať screen reader, ktorý je okamžite všade
použiteľný, firefox už je zvládnutý lepšie ako v Jawse, ale zatiaľ by som
asi takto neporovnával a určite ľudia, ktorí nvda začali vyvíjať to nerobili
primárne preto, že si povedali, že idú konkurovať Jawsu a českým cenám, ako
to vyplynulo z tvojho mailu.