[Fanda] jak zaregistrovať hlas Robert do Espeaku

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Úterý Srpen 5 15:07:27 CEST 2008

Ahoj,

Ladislav Csepi  wrote:
> U Nvda sa mi páči hlas robert a chcel by som si ho nainštalovať i do sapi 5 Espeaku. Aké číslo napísať do kolonky kam sa zadávajú hlasy pri inštalácii Espeaku?
Tak je to trošku zložitejšie, pretože varianty z NVDA nie sú všetky v
distribúcii samotného espeaku.
Je teda najprv treba do priečinka C:\Program
Files\eSpeak\espeak-data\voices\!v\
nahrať súbor robert, spustiť inštaláciu espeak a pri výbere hlasou pre
sapi verziu vložiť do jedného z 6 editačných polí napr. sk+robert ak
chceme mať slovenský hlas s variantom robert.
Tento postup je univerzálny, pretože je možné nakopírovať kotý koľvek z
variantov a takto ho pri inštalácii zvoliť.
V prílohe posielam tiež vzorový súbor, ktorý do registry vloží ďalší
shlas konkrétne slovenský hlas s variantom robert. Pred použitím je ale
treba mať súbor robert už skopírovaný na správnom mieste.

PV