[Fanda] MyText

Lukáš Hosnedl lukas.hosnedl na seznam.cz
Úterý Srpen 5 12:56:14 CEST 2008


Ahoj Lukáši,
omlouvám se, špatně (spíš nedbale) jsem se vyjádřil. 3D prostředím jsem 
pochopitelně nemyslel grafiku, ale přehrávání zvuků ve 3D podle událostí ve 
hře a taky samotné prostředí ve hře, které by umožňovalo pohyb ve 3D. Třeba 
takový Shades of Doom je vlastně jen 2D, Monkey Business taky, třeba že tam 
je možnost skákat nebo se skrčit. Jediná mně v současnosti známá hra, která 
umožňuje skutečný 3D pohyb, je Lone Wolf, ten ovšem zase nepřehrává zvuky ve 
3D, pak vlastně ještě Audioquake, ale s tím jsem se nikdy příliš 
neobeznámil. V adventurách a střílečkách pro vidící je běžnou praxí 
například situace, kdy hrdina dostane najednou zásah, tak se rozhlížíš, 
odkud to přišlo, a zjistíš, že tě někdo ostřeluje ze střechy a podobně. Nebo 
se můžeš sám rozhodnout, že si třeba vyskočíš na zeď a nepřátele překvapíš 
shora. Takovou zkušenost nám zatím ještě nikdo neumožnil, pokud je mi známo. 
Pokud jde o textovky, Martine, tak ty jsou samozřejmě fajn a žádnou dobrou 
textovkou nikdy nepohrdnu, ale je jich přeci jen víc než takových her, které 
mám na mysli já. Lukáš by textovku naprogramovat určitě zvládl a leckterý 
jiný fanda určitě taky. I mezi světovou komunitou zp hráčů (bohužel jen 
konference v angličtině) už proběhl nápad vytvořit společnými silami více 
nebo všech vývojářů, kteří zatím něco vytvořili, nějaký projekt třeba 
opensource. To má však svá úskalí, třeba skutečnost, že jen málo z nich by 
se dokázalo shodnout na společném programovacím jazyku, takže by to stejně 
dělali dva, tři, a převládl názor, že by to celkově znamenalo spíš víc 
komplikací než výhod nebo usnadnění. Snad jsem objasnil, co jsem chtěl říct. 
Panu Vágnerovi děkuju za zajímavý odkaz, hned si ho půjdu prohlédnout.
Lukáš
----- Original Message ----- 
From: "Lukáš Vámoš" <lvamos na seznam.cz>
To: <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Tuesday, August 05, 2008 10:55 AM
Subject: Re: [Fanda] MyText


> Ahoj Martine,
> no rád bych podotkl, že jsem nevidomý a chci vytvářet hry pro nevidomé. 
> Proto nevím, k čemu by nám bylo 3D prostředí. Já osobně zastávám názor, že 
> lze grafiku téměř nebo úplně zanedbat. Navíc prostě používat grafiku 
> neumím. Krom ě toho, že někde zobrazím obrázek.
> Samozřejmě jestli je tu někdo, kdo nám vytvoří pěkné prostředí třeba v 
> OpenGL, bude mít moje nejvyšší uznání.
>
> Zatím jsou důležitější např. zvuky. Máte někdo tušení, kde se dají sehnat 
> kvalitní zvuky do her?
>
> LUkášV
> 



Další informace o konferenci Fanda