[Fanda] MyText

Lukáš Hosnedl lukas.hosnedl na seznam.cz
Úterý Srpen 5 00:02:57 CEST 2008

Ahoj Martine,
jasně, v tom máš pravdu. Záleželo by na druhu hry, ale naprogramovat 3d
(nebo dokonce i 2d by byla pěkná fuška) prostředí s nasimulovanými určitými
fyzikálními principy (kdybychom chtěli adventuru nebo střílečku), případně
nějakou tu AI, pokud by ve hře měli být rozumní počítačem generovaní soupeři
(rozumní, jako že by stáli za to), a to už vůbec nemluvím o multiplayeru
nebo o samotném přehrávání zvuků na patřičné úrovni, to musí být opravdu
náročný úkol. Ale pro začátek bychom se do něčeho tak náročného pouštět
nemuseli, stačila by nějaká zajímavá logická hra, například, abychom vůbec
viděli, jestli by to šlo, několik nápadů bych měl. Pokud jde o Audiogame
maker, tak nedoporučuju s ním vůbec ztrácet čas - myšlenka je to sice
skvělá, to jo, a má taky krásně intuitivní a krásně ozvučené rozhraní, ale
to je tak všechno - je tak plný chyb, že pokud vím, nikomu se v něm ještě
nepodařilo vytvořit smysluplnou hru, a když ano, tak většinou nejde spustit
(v lepším případě se jenom nepřehrávají důležité zvuky). Podle všeho se zdá,
že vývoj se zasekl na mrtvém bodě, tvůrci už ani nereagují na příspěvky na
fóru.
Python se mi taky z těch několika málo útržkovitých informací, které se ke
mně dostaly, docela zalíbil, už jenom proto, že je opensource, nepletu-li
se, soundrts je skvělým příkladem toho, čeho se v něm dá dosáhnout. Taky
jsem někde zaslechl, že Python měl být původně vyloženě jazyk pro tvorbu
her. Ale .net jazyky, jako je VB .net nebo C .net (C sharp), co jsem o nich
slyšel, jsou taky pro tvorbu her nebo podobných aplikací hodně efektivní a
relativně jednoduché na zvládnutí ve srovnání třeba s C nebo C++.
Lukáš