[Fanda] Překladač Eureka Basicu

Marek Susčík msuscik na nbox.cz
Pondělí Srpen 4 13:01:25 CEST 2008

Dobrý den,

minulý měsíc jsem ukončil státní magisterskou zkouškou studium na Fakultě
informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Jako téma své diplomové práce jsem
zpracovával problematiku převodu programů vytvořených pro počítač Eureka A4
v jazyce Basic na PC. Dovolte mi, abych se s vámi podělil o svou radost z
ukončení studia tím, že vám nabídnu ke stažení několik převedených her z
Eureky A4 na PC. Jedná se o hry, které jsem kdysi pro Eureku vytvořil.
Nabízím vám je zcela zdarma. Prozatím jde jen o první vlaštovku, další hry
které jsem pro Eureku vytvořil, určitě postupně také převedu a dám vám je
opět zdarma k dispozici.
Rád bych také převedl a dal stejným způsobem k dispozici programy, které pro
Eureku vytvořili ostatní autoři, k tomu však potřebuji jejich souhlas. Proto
prosím ty z vás, kteří před léty přispěli svým dílem do fondu programů pro
Eureku, aby se mi ozvali na adresu msuscik na nbox.cz a dohodli se se mnou na
tom, jak s jejich programy mohu nakládat.
Také chci upozornit všechny, kteří mají někde poznamenánu adresu na mé
webové stránky, že došlo ke změně adresy. Nová adresa mých stránek je:
http://suscik.homeip.net
Na této adrese v sekci Programování také najdete podsekci s převedenými
programy z počítače Eureka A4.
Hry jsou zde v podobě spustitelných souborů. Každý soubor obsahuje
instalačního průvodce, který vám pomůže hru do počítače nainstalovat
případně vám umožní také vytvořit si zástupce hry na pracovní ploše.
Každá hra se spouští v prostředí, které se jmenuje Překladač Eureka Basicu.
Je to jednotné prostředí, v němž se vám spustí každá převedená hra či
program. Po spuštění máte možnost buď rovnou spustit vlastní hru pomocí
kombinace kláves Ctrl+s nebo můžete provést např. nastavení hlasu pomocí
kombinace kláves Ctrl+h. Všechny tyto operace můžete samozřejmě vyvolat i z
aplikační nabídky.
Předtím než spustíte vlastní hru pomocí Ctrl+s doporučuji vypnout váš
odečítač nebo alespoň jeho sledování obrazovky a odezvu klávesnice, protože
prostředí jednotlivých her je samoozvučující (pomocí hlasu pracujícího se
standardem MSSAPI4, tedy např. Wintalker Voice či Hlas firmy Galop).
Těším se na vaše případné názory a připomínky. Jen chci požádat, abyste
pokud možno neměnili předmět zprávy, abych mohl vaše reakce lépe sledovat.
Děkuji a přeji vám všem pěkný letní den,

Marek Susčík