Ceske zastoupeni spolecnosti Creative

Miroslav Lacina lacina na braillnet.cz
Sobota Květen 27 08:41:56 CEST 2006

To bude na nějaké dálkové ovládání. Kdyby si tam ktomu chtěl připojit třeba
domácí kyno.
Míra
***

Ešte by som mal priatelia jeden dotaz. Tiež vlastním spomínaný druh
zvukovky. Rád by som však prosil ak niekto môže odpoveď na toto: Na mojej
katrte je aj infraport. Je pre nevidiaceho nejako tento infraport
použitelný. Zatiaľ som na toto neprišiel. Mňa by hlavne zaujímalo k čomu
tento port by mohol slúžiť. Ďakujem za radu. S pozdravom
    I.Nagy.
----- Original Message -----
From: "Štefan Kiss" <stefan.kiss na nextra.sk>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Saturday, May 20, 2006 2:56 PM
Subject: Re: Ceske zastoupeni spolecnosti Creative

   Dobrý deň pán
Suchý!

  Vami spomínanú zvukovku už mám asi mesiac a som s ňou veeeelmi spokojný.
Inštalácia je velmi jednoduchá. stačí zvukovku rozbaliť, pripojiť k USB a
nainštalovať ovládač z CD. Na CD sú aj nejajké aplikácie na konvertovanie
zvukových formátov, na nahrávanie a vytváranie hudobných knižníc ako aj ich
creative player. Osobne mám však so software od nich zlé skúsenosti, lebo
všetko je dosti grafické.
  No a s tým prepínaním je to takto. Ak spustíte systém bez pripojenej
karty, nabehne klasicky interná karta. Táto bude jedinou kartou až do
okamihu kedy pirpojíte externú kartu. Systém ju okamžite detekuje a klikavý
zvuk, ktorý hlási nové zariadenie sa ozve už aj v tej externej karte. Od
tohto okamihu Vám bežia dve karty. Interná pôjde naďalej ako prijmárna a
externá bude ako sekundárna. Teraz už závisí na jednotlivých programoch,
ktorú kartu budú používať. Jaws štadardne používa primárnu zvukovú kartu,
teďa aj keď pripojíte externú kartu, Jaws bude aj naďalej kecať cez internú.
Winamp a podobné prehrávače budú smerované na externú, ak si to tak v
systéme nastavíte (ovládanie hlasitosti nastaviť zariadenie zmiešavača ako
Sound Blaster Live). Mnohé softy ako napr Skype alebo Cool edit pro majú
priamo vo svojich nastaveniach možnosť definovať zariadenie (devices), ktoré
má byť použité. Napr vo zmienenom cool Edit si môete zvlášť nastaviť
zariadenie pre prehrávanie midi, wave a pre nahrávanie. Takto vlastne Jaws
kecá cez jednu kartu a hudba hrá cez druhú. Je to velmi výhodné napr vtedy,
ak si chcete na externú kartu pripojiť kvalitné repráky a pustiť si cez ne
hudbu, zatial čo sa Vám do toho nemieša Jaws a máte ho kludne napr na
sluchádkach z internej karty.
  V okamihu keď kartu odpojíte z USB, vráti sa všetko do pôvodného stavu a
všetko smeruje zasa na jedinú kartu.
  ak by ste chceli úplne všetko púšťať cez externú kartu, teda aby bola
externá ako primárna a nie sekundárna, musíte ju pripoiť do USB ešte pred
zapnutím PC, aby ju windows hneď pri štarte detekovali. Vtedy bude primárnou
kartou a bude cez ňu kecať aj Jaws.
  Záverom ešte jedna dôležitá poznámka! Keď som si ja onú kartu doma
rozbalil, bol som trocha sklmaný z toho, že koliesko hlasitosti primao na
karte nefungovalo, ovládanie hlasitosti vôbec neobsahovalo položku line in a
teda nešlo nijako nastavovať halistoť ovládania a podobne. Po dlhom pátraní
po nete som v jednom fóre zistil, že po kúpe a nainštalovaní softu, treba
ihneď aktualizovať všetok software z internetu. Najprv ma to polakalo, lebo
hladanie ovládačov a podobných vecí nemám velmi v láske, ale bol som milo
prekvapený aktualizačnou službou Creative. Stačí na ich stránke vojsť do
sekcie podpora alebo driwers (už presne neviem) a tam spustiť automatického
sprievodcu. Je to softík, ktorý sa s Vašim súhlasom nainštaluje do vášho PC,
zdetekuje všetok práve pripojený hardware alebo komponenty od creative a sám
vyhľadá nové verzie. Vyhodí Váým ich zoznam a Vy už len vyberiete čo chcete
a čo nie. Odklepnete a spreivodca sám všetko stiahne a nainštaluje. Stiahol
mi asi 80 Mb nových ovládačov a software a ubgrade trvalo asi hodinu a to
pri rýchlosti netu 1024. Ale stálo to za to. Karta odvtedy šlape ako hodinky
a dokonca sa zmenilo aj rozhranie softov a ovládanie hlasitosti, kde
pribudli klasické položky ako sme na ne zvyknutí.

   Túto kartu vrelo odporúčam každému. Je v danej cenovej kategorii fakt
špičková. dajte vedieť, ako to potom dopadlo.

        S pozdravom

       Štefan Kiss

dnky     ----- Original Message -----