WinTalkerVoice a SAPI tagy

Tomas Valusek tvalusek na seznam.cz
Středa Květen 24 23:42:00 CEST 2006

Dobrý den,

tenhle dotaz bych mohl sice poslat přímo Patriku Pospíšilovi, ale věřím,
že odpověď na něj bude zajímat víc fandů, takže ho pokládám touto cestou.

Program DSpeech (http://dimio.altervista.org/eng/) je další z velké řady
programů, jež převádějí text na hlas prostřednictvím TTS enginů
instalovaných na počítači. Na rozdíl od jiných programů ale nedělá téměř
žádné úpravy ve vstupním textu, takže do něj lze přímo zařazovat i SAPI
tagy, na něž pak hlasový výstup reaguje.

Stáhl jsem si dokumentaci k MS SAPI 5.1 a tam jsou dokumentované tagy,
na něž by měl hlasový výstup reagovat. A tak jsem se chtěl zeptat, jak
reaguje WinTalker Voice na tak říkajíc low-level tagy a jak mu přímo
podstrčit pomocí atributu PRON výslovnost.

A proč mě to zajímá? Protože mám text, který opravdu není vhodné číst
stylem "slovní bombardování" a je třeba ho prokládat záměrnými pauzami.
A podstrčení výslovnosti je taky dobrá věc, především kvůli přesné
interpretaci textu.

Zdraví

Tomáš Valůšek